اعطای وام 500 میلیارد تومانی به اپراتورها برای فروش موبایل قسطی

به گزارش وبلاگ دریا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دستور اعطای اعتبار 500 میلیاردی به اپراتورها به عنوان وام در دستور کار معاونت فناوری نوآوری قرار گرفته است تا اپراتورها بتوانند از این طریق گوشی را به صورت قسطی به مردم بدهند و زنجیره فراوری تکمیل گردد.

اعطای وام 500 میلیارد تومانی به اپراتورها برای فروش موبایل قسطی

محمدجواد آذری جهرمی در آیین معرفی دستاوردهای بومی سازی تجهیزات پیشرفته شبکه ملی اطلاعات، افزود: در شرایطی که نرخ دلار نوسان دارد نمی توانیم به عنوان مسئول بگوییم کاری از دست ما برنمی آید. در زمان عدم وجود مشکل همه مدیر هستند. در شرایطی که پول فراوان و شرایط مناسب وجود دارد، هرکسی می تواند کشور را به خوبی مدیریت کند. اینکه تلفن همراه اکنون به شکل مناسبی در دسترس نیست، بگوییم علتش نوسان ارز است و کاری از دست ما برنمی آید. اکنون به دلیل آموزش مجازی خیلی از ما مصرف نماینده هستیم و باید برای فرزندان خود تبلت، گوشی تلفن همراه و مودم تهیه کنیم. مودمی که قیمت آن 200 هزار تومان بوده و اکنون قیمت آن 10 برابر شده است. در این شرایط باید چه کرد؟ غیرازاین است که باید احتیاج مردم را تأمین کنیم؟

او اظهار کرد: چشم مردم به دست های فراورینمایندگان است. اگر محصولات با قیمت مناسب عرضه گردد مردم استقبال خواهند کرد. یکی از موضوعات مهم مودم است که در نمایشگاه امروز چهار شرکت فراوری مودم، سه شرکت فراورینماینده گوشی حضور دارند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات امروز گزارش دادن که مجموعه صاایران ورود خوبی به فراوری گوشی تلفن همراه داشته و اولین محوله گوشی های فراوریی این شرکت به ایرانسل تحویل داده شده تا شرایط عرصه به بازار توسط این اپراتور مهیا گردد.

آذری جهرمی افزود: البته مجموعه هایی مانند مخابرات ایران، همراه اول و رایتل نیز کارهای خوبی در این زمینه نموده اند که گزارش آن ها هنوز به دست ما نرسیده است. اما این فراوریات زمانی شیرین خواهد بود که بتوانیم گوشی را به دست مردم برسانیم. تا الآن بارها درباره گوشی ایرانی صحبت نموده ایم اما تا زمانی که محصول به دست مردم برسد نمی توان نتیجه ملموس را دید. موجودی بازار در شرایط فعلی باید حفظ گردد. می خواهم به فراورینمایندگان تأکید کنم که اگر برای تأمین منابع ارزی و خدمات مشکل دارند، به وزارت ارتباطات مراجعه نمایند تا این مشکل را حل کنیم.

وزیر ارتباطات اشاره نمود: صنعت ICT از اجزای اصلی اقتصاد دیجیتال و یکی از محرک های اصلی فراوری داخل است. اگر می گوییم سهم ارتباطات و فناوری از فراوری ناخالص داخلی به 6.5 درصد رسیده است، بخشی از این پیشرفت به فراوریات داخلی محصولات فناوری مربوط است.

آذری جهرمی اظهار داشت: زمانی که صحبت از فراوری داخل می گردد همه فکر می نمایند باید همه چیز در داخل فراوری گردد، اما این طور نیست. می توانیم از کشورهای فراورینماینده عظیم جهان در زمینه های خاص استفاده کنیم. اما برنامه ریزی نرم افزاری و مدل خلاقیتی که به فراوری محصول منجر می گردد، مهم است.

او توضیح داد: راه چاره پیشرفت شرکت های فعال در فراوری صنایع داخلی اتصال و ادغامشان با یکدیگر است. صنعت فراوری زمانی به بلوغ می رسد که شرکت ها به سمت ادغام بروند و ظرفیت های فراوریی را کنار هم بگذارند تا به این شکل اقتصاد خود را افزایش دهند. این کار اجتناب ناپذیر است. برای رفع کردن دغدغه مصرف نمایندگان داخلی، باید این بلوغ در شرکت های فراورینماینده ایجاد گردد.

جهرمی با بیان اینکه ظرفیت و همین طور بازار برای فراوری داخلی در کشور وجود دارد و مشکل اصلی ادغام شرکت ها با یکدیگر است، تأکید کرد: پویایی تکنولوژی از دیگر موارد مهم در فراوری داخل کشور است. شرکت ها زمانی که محصولی را ارائه می دهند دیگر به دنبال توسعه آن نیستند درحالی که به روزرسانی احتیاج اصلی تکنولوژی است. زمانی که برای حمایت از فراوری داخل، واردات ممنوع می گردد. فراورینماینده می داند که یک مجموعه با فشار دولت به اجبار از او خرید می نماید و همین مسئله اشتیاقش را برای پیشرفت و به روزرسانی تجهیزات از دست می دهد.

او افزود: راه چاره برون رفت از این عدم خلاقیت و به روزرسانی، رفتن به سطح بازار بین المللی است. بازاری که برای ورود به آن باید کلاس بین المللی داشت. فراوری داخلی نباید به بازار داخل بسنده کند، باید رقابت سالم دراین بین شکل بگیرد. تداوم تحقیق، توسعه دانش و به روزرسانی حیات فراوری داخلی هر کشوری را تضمین کند.

وزیر ارتباطات اظهار داشت: تجربه مردم از دریافت خدمات پس از فروش شرکت های داخلی تجربه خوشایندی نیست. تماس با 2020 مخابرات و پشتیبانی اپراتورها گوشه ای از این نارضایتی ها است درحالی که یکی از دلایل ماندگاری مشتریان کیفیت خدمات پس از فروش است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "اعطای وام 500 میلیارد تومانی به اپراتورها برای فروش موبایل قسطی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای وام 500 میلیارد تومانی به اپراتورها برای فروش موبایل قسطی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید