اعلام مصوبات نو ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد

به گزارش وبلاگ دریا، جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد از بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان خبر داد.

اعلام مصوبات نو ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد

وبلاگ دریا یزد - عزیزی گفت: کلاس دانشگاه ها بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت حضوری برگزار شود و دانشجویان باید سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و یا در صورت تزریق 2 دوز باید جواب آزمایش تست PCR منفی را با خود داشته باشند.

او می گوید: مدارس استان، مخصوصا متوسطه اول و دوم بازگشایی می شوند و دانش آموزان سه روز در هفته حضوری و با رعایت دستورالعمل 07 در کلاس ها حضور خواهند یافت.

به گفته عزیزی دانش آموزان ابتدایی برای حضور در کلاس درس باید واکسیناسیون نوبت اول را انجام داده باشند و نظارت بر انجام دادن آن بر عهده آموزش و پرورش است.

او گفت: آموزش و پرورش در خصوص معلم هایی که واکسن نزده اند باید به صورت جدی موضوع را پیگیری کند و ضمن اینکه معلم هایی که بیمار هستند نیز کلاس آن ها غیر حضوری باید برگزار شود.

جانشین ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد گفت: تالار ها و رستوران ها نیز می توانند با 40 درصد ظرفیت فعالیت کنند.

عزیزی گفت: مصوب شد اصناف باید حتما کد QR را نصب و بر اساس رعایت شیوه نامه ها عمل کنند.

او می گوید: هر گونه تجمع باید با صدور مجوز از اداره کل امور اجتماعی استان یزد باشد.

او گفت: مصوب شد نظارت جدی با همکاری سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی بر اصناف و تالار های پذیرایی صورت گیرد.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: مقرر شد میزگردی با حضور مدیران آموزش و پرورش، پزشک اطفال متخصص و پزشک زنان و زایمان در صدا و سیما تشکیل شود و اهمیت واکسیناسیون کرونا برای اطفال و زنان باردار برای جامعه تبیین شود.

به گفته عزیزی مقرر شد با همکاری اداره کل رفاه و امور اجتماعی استان یزد و سازمان صمت درخصوص واکسیناسیون کارگران نظارت دقیق صورت گیرد.

او گفت: مصوب شد تا نظارت های لازم در خصوص واکسیناسیون کارمندان صورت گیرد و همه کارمندان باید سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند و افرادی که می خواهند خدمات از ادارات دریافت کنند باید سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند یا تست منفی PCR را به همراه داشته باشند.

این موضوع را عزیزی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان مطرح نمود.

ی

وبلاگ دریا یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اعلام مصوبات نو ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مصوبات نو ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید