اعلام ناکامی حفاران غیر مجاز در آمل و اندیکا

به گزارش وبلاگ دریا، ایسنا/ براساس سخنان فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ناکامی حفاران غیر مجاز در آمل و اندیکا مشاهده می گردد.

اعلام ناکامی حفاران غیر مجاز در آمل و اندیکا

داستان چیست؟

سردار امیر رحمت الهی اظهار کرد: با کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرستان آمل و فعالیت باند حفاران غیرمجاز مسلح در شهرستان اندیکا به قصد تحصیل اشیای تاریخی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت استانهای مازندران و خوزستان نهاده شد.

وی اضافه نمود: در این راستا اکیپ هایی مجرب از نیروهای یگان حفاظت پس از هماهنگی با دستگاه قضایی و با همراهی عوامل انتظامی به محلهای مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی نسبت به دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز اقدام کردند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: طی این عملیاتها یکی از حفاران غیر مجاز در شهرستان آمل دستگیر و تعداد 7 دستگاه فلزیاب غیر مجاز کشف و در شهرستان اندیکا نیز 6 نفر از اعضای باند دستگیر، تعداد یک دستگاه فلزیاب به همراه یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و مقادیری ابزار و ادوات حفاری کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رحمت الهی با اشاره به دستگیری متهمان و معرفی آنها به مراجع قضایی گفت: شهروندان و حامیان حفاظت از میراث فرهنگی کشور می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به وسیله سامانه 110 به پلیس یا شماره تماس 09662 با وزارت میراث فرهنگی و یگان حفاظت برای پیشگیری از جرایم اطلاع دهند تا در تامین امنیت جامعه سهیم باشند.

منبع: همگردی

به "اعلام ناکامی حفاران غیر مجاز در آمل و اندیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ناکامی حفاران غیر مجاز در آمل و اندیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید