این توفان ایرانی سرعت 110 کیلومتر در ساعت را داشت ، 565 نفر راهی بیمارستان شدند

به گزارش وبلاگ دریا، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد در شمال استان در بامداد امروز به 110 کیلومتر در ساعت رسید.

این توفان ایرانی سرعت 110 کیلومتر در ساعت را داشت ، 565 نفر راهی بیمارستان شدند

به گزارش وبلاگ دریا، مجید محبی با بیان این مطلب اضافه کرد: در پی موج تازه وزش باد در منطقه سیستان از 21 تیرماه تا به امروز در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز 565 نفر از مردم این منطقه راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد 46 نفر اکنون بستری هستند.

وی اضافه کرد: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مسائل مردم در این مدت بوده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: تمامی نیروهای امدادی و خدمات رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده باش هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک رسانی به شهروندان کنند.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی سیستان گفت: با شدت گرفتن توفان سرعت وزش باد در شمال استان بامداد امروز به 110 کیلومتر بر ساعت رسید که بروز این پدیده دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زابل به 600 متر کاهش داد.

استان پهناور سیستان و بلوچستان در منطقه گرم و خشک واقع شده و به همین دلیل تاثیرپذیری از سامانه های کم فشار حاره ای و پراکنش زمانی و مکانی بارندگی ها بسیار نامناسب است به طوریکه در برخی اوقات تمامی بارندگی های سالانه یک منطقه و حتی بیش از 2 برابر آن در کمتر از 24 ساعت نازل شده و سیلاب های سهمگین ایجاد می کنند.

این ویژگی های جغرافیایی و طبیعی سبب شده که در بسکمک از سال ها سوانحی چون خشکسالی و سیل بطور توامان در منطقه ها مختلف سیستان و بلوچستان رخ دهد.

بخش های شمالی سیستان و بلوچستان به دلیل تاثیرپذیری از پدیده مونسون آسیایی(کم فشار هند) در ماه های گرم سال با وزش بادهای نسبتا شدید 120 روزه و طوفان و گرد و خاک روبرو است، همچنین از نظر لرزه خیزی بر اساس تقسیم بندی های اجرا شده این استان دارای گسل های فراوان و مهمی است که فعالیت این گسل ها باعث وقوع زمین لرزه های متعدد شده است.

بیش از 20 سال از خشکی تالاب بین المللی هامون و خشکسالی سیستان با دربرگیری پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز می گذرد و این معضل با تغییر اقلیم منطقه به آب و هوایی گرم و خشک و خشن، زندگی را برای مردم از لحاظ مالی و سلامتی دچار مشکل کرده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "این توفان ایرانی سرعت 110 کیلومتر در ساعت را داشت ، 565 نفر راهی بیمارستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این توفان ایرانی سرعت 110 کیلومتر در ساعت را داشت ، 565 نفر راهی بیمارستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید