مصالح ساختمانی

تصاویر ، خطرناک ترین تعقیب و گریز در سینما ، رشوه 40 هزار دلاری برای فیلمبرداری یک سکانس

فیلم ارتباط فرانسوی به داشتن یکی از فوق العاده ترین سکانس های تعقیب و گریز ماشینی در تاریخ سینما مشهور است، اما کارگردان این فیلم ویلیام فریدکین از روش های بسیار غیرمتعارف و حتی کاملا خطرناک برای ثبت آن استفاده کرد.

31 مرداد 1402

کشف مجسمه 3350 ساله دختر فرعون در مصر

یک مجسمه منحصر به فرد با قدمتی 3350 ساله در مصر کشف شد. این مجسمه که به دختر فرعون مشهور مصری آمنهوتپ سوم تعلق دارد، در جریان کاوش های باستان شناسان چند کشور اروپایی در محوطه ای تاریخی در جنوب منطقه تاریخی مشهور لکسور در کرانه غربی رود نیل به دست آمد.

6 مرداد 1402

سومین جلد از مجموعه رمان های تلماسه هم به فارسی منتشر شد: بچه ها تلماسه

بچه ها تلماسه سومین رمان از مجموعه اصلی تلماسه نوشته فرانک هربرت است. این کتاب در سال 1976 منتشر شد و دنباله کتاب دوم مسیحای تلماسه Dune Messiah است. داستان آن ادامه حماسه خانواده آتریدس و درگیری های سیاسی و مذهبی است که در سیاره بیابانی آراکیس رخ می دهد.

25 اردیبهشت 1402

چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟

با گذشت زمان و در نتیجه ورود مواد و مصالح ساختمانی، چربی و آب صابون، گرد و خاک به چاه، بر روی بدنه و کف آن چندین لایه تشکیل می گردد و به نوعی لجن تشکیل می گردد، به این ترتیب جذب آب به درون چاه دچار اشکال می گردد و چاه به طور مرتب دچار گرفتگی می گردد. با تشکیل...

28 فروردین 1402

مصالح و افزودنی های بتن موجود در سیوان لند

به طور کلی همه افرادی که در زمینه ساخت و ساز مشغول به کار هستند باید با انواع مصالح ساختمانی آشنایی داشته باشند. شناخت مصالح ساختمانی به شما کمک می کند تا در زمان خرید آن، انتخابی دقیق و مناسب داشته باشید. این انتخاب خوب سبب می شود تا سازه شما با دوام و...

7 بهمن 1401

ببینید؛ فناوری تازه انویدیا با هوش مصنوعی کیفیت ویدیوها را به 4K تبدیل می نماید

ویژگی RTX Video Super Resolution یک فناوری نو مبتنی بر هوش مصنوعی از انویدیا (Nvidia) است که اگرچه برای بهتر جلوه دادن یا اجرای بازی های شما در نظر گرفته نشده، با این حال هنوز هم برای گیمرها بسیار مفید است، زیرا ویدیوهای معمولی را از مرورگر شما گرفته و آن ها را آپ اسکیل...

6 بهمن 1401

شهرهای اسرارآمیز اروپا، پنجره ای به شگفتی و شکوه

اسرار شهرهای میلان، لندن، پاریس یا بارسلونا دیگر پنهان نیست ولی اروپا مکان های زیادی دارد که هیچگاه قبلا درباره سفر به آنجا و بازدید از آن ها فکر نکرده اید. این مقاله درباره شهرهای اسرارآمیز اروپا، شهرهای افسانه ای اروپا و شهرهای دیدنی اروپا است.

18 دی 1401

سرزمین فروشی نام دیگر برداشت از رودخانه؛ سازمان محیط زیست مداخله نمی کند!

اخیراً فیلمی به وسیله یکی از شهروندان در فضای مجازی منتشر شده بود که نشان می داد بستر رودخانه ها بار دیگر قربانی جراحات ناشی از چنگال آهنین ماشین آلاتی شده اند که با پنجه زدن در خاک در پی برداشت شن و ماسه هستند.

11 دی 1401

طرح روان سازی ترافیک با اعتبار 800 میلیارد ریال در حاشیه کلانشهر مشهد شروع شد

طرح تعریض پل دهرود برای روان سازی ترافیک در یکی از منطقه ها حاشیه ای کلانشهر مشهد عصر دوشنبه طی مراسمی با اعتبار بیش از 800 میلیارد ریال شروع شد.

12 آذر 1401

ماجراهای خواندنی از روش های عجیب تقلب در ضرب سکه ، ریشه ضرب المثل از سکه افتاد چیست؟

تهرانی ها حتما نام محله ضرابخانه و سه راه ضرابخانه را شنیده اند. اگرچه امروز دیگر نشانی از بافت قدیمی این محله نیست و ضرابخانه هم مثل دیگر محله های تهران به تسخیر آپارتمان ها و ساختمان های نونوار درآمده است، اما روزگاری در یکی از ساختمان های این محله...

9 آذر 1401

استفاده از سم های نو برای کشتن موش های خطرناک

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از کنترل جمعیت موش در شهر تهران با سموم تازه اطلاع داد و گفت: بستن منافذ و حفره های باز به کاهش جمعیت این حیوان موذی یاری می نماید.

2 مهر 1401

آمریکا 16 اثر باستانی دزدیده شده را به مصر بازگرداند

وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر، توانست 16 قطعه باستانی مصر را از امریکا بازگرداند.

21 شهریور 1401

جاذبه های سوئیس که گردشگران از آن بی خبر هستند

سوئیس جاذبه های متعددی دارد، اما در این میان بعضی از آن ها از دید گردشگران مخفی مانده است، نظیر آر گورج، کروکس دو وان، سوت دِ برا و... که هر یک می تواند اوقات خوشی را برایتان بسازد.

19 تیر 1401

مگامال یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر تهران است

ایسکانیوز/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مگامال یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر تهران است.

1 تیر 1401

بتن سبک سازه ای به یاری استحکام ساختمان ها آمد

مقاوم سازی بنا ها در برابر زلزله به روش های مختلفی صورت می گیرد و کاهش وزن سازه ساختمانی یکی از راه کار های مناسب در این زمینه به شمار می رود.

23 اردیبهشت 1401

عرضه سیمان در بورس افزایش یافت

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت گفت: 62 واحد سیمانی در سامانه بورس کالا ثبت نام نموده اند که 52 واحد در حال عرضه سیمان در بورس کالا هستند.

17 شهریور 1400

عرضه سیمان در بورس به تعادل قیمت ها منجر می شود

یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر پرداخت وام های ودیعه مسکن به کارگران، بردن سیمان به بورس در شرایط حاضر را اقدامی موثر دانست و گفت: اگر بازار به ثبات برسد و نرخ مصالح منطقی شود، قیمت مسکن و اجاره بها متعادل شده، ساخت و ساز رونق می گیرد و شغل های زیادی از...

13 شهریور 1400

کشف یک مقبره 4هزارساله در سوریه

باستان شناسان یک مقبره با قدمت 4هزار سال را در محوطه تل بنات در سوریه شناسایی کردند که شباهت بسیاری به هرم پلکانی باستانی سقاره در مصر دارد.

15 تیر 1400

سقف کوبیاکس چیست؟ کاهش هزینه ساخت با سقف دوست دار محیط زیست

چه می شد اگر شما می توانستید تمام مزایای کاهش وزن یک سازه بتنی را به دست آورید؟ وزن بالای ساختمان های بتنی نه تنها فشار مضاعفی را بر سقف وارد می نمایند، بلکه سنگینی ناشی از نیروی مرده به تیرها و ستون ها را نیز افزیش می دهد.

23 اسفند 1399

سعادتمند: استراماچونی قراردادش را فسخ نکرده بود!

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال به صحبت های رئیس هیات مدیره آبی پوشان واکنش نشان داد.

27 آذر 1399
تعداد: (23)