بزرگترین موتور دنیا با ابعادی باورنکردنی، عکس

به گزارش وبلاگ دریا، گجت نیوز نوشت: وارتسیلا RT-flex96C ساخته شرکت فنلاندی وارتسیلا (Wärtsilä) یکی از بزرگ ترین موتورهای ساخته شده تا به امروز است که بزرگ ترین موتور دیزل پیستونی جهان هم در نظر گرفته می گردد.

بزرگترین موتور دنیا با ابعادی باورنکردنی، عکس

این همان موتوری است که غول پیکرترین کشتی های باری دنیا برای تامین نیرو محرکه خود از آن بهره می برند. تا فروردین 1402 تنها 25 عدد از موتور RT-flex96C فراوری شده بود و بنا بر گزارش ها، 86 عدد دیگر از این موتور در دست ساخت قرار گرفته است.

این موتور 14 سیلندر 2 هزار و 300 تنی با حجم تقریباً 25 هزار و 500 لیتری، می تواند 108 هزار و 920 اسب بخار قدرت (در 102 دور بر دقیقه) و 7 میلیون و 592 هزار و 580 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. مصرف سوخت روزانه این موتور به رقم عجیب و غریب 250 تن می رسد و در هر ساعت هم بیشتر از 39 بشکه نفت مصرف می نماید. به این ها هزینه میانه 34 دلاری آن به ازای هر دقیقه را اضافه کنید که فقط در یک روز معادل حدود 50 هزار دلار می گردد؛ در این بین، باید قیمت روز نفت را هم در نظر گرفت که روی این ارقام تاثیر می گذارد.

  • آتش بازی شگفت انگیز فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی/ عکس

  • با تمام لیتیوم دنیا چند خودروی برقی می توان ساخت؟

  • چه چیزی آیفون را می ترساند؟/ کنایه خنده دار گوگل به اپل

وارتسیلا RT-flex96C، یکی از بزرگترین موتورهای دنیا، با ارتفاع 13.1 متری و طول 25 متری ساخته شده است. فقط میل لنگ این موتور 300 تن وزن دارد و وزن هر کدام از پیستون های 6 متری آن از 5 تن هم فراتر می رود. حالا کشتی هایی که به این پیشرانه فوق العاده بزرگ مجهزند، قادر به حمل 11 هزار کانتینر با میزان میانه با سرعتی بین 25 تا 31 گره هستند؛ در صورتی که اغلب کشتی های باری نمی توانند به سرعتی بیشتر از 20 گره برسند. با چنین سرعتی، کشتی های مجهز به این موتور 4 روز زودتر از بیشتر کشتی های باری مسافت ایالات متحده تا چین را طی می نمایند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بزرگترین موتور دنیا با ابعادی باورنکردنی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین موتور دنیا با ابعادی باورنکردنی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید