بسته نو تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت در همکاری با شهرداری، بسته پیشنهادی جدیدی را برای نوسازی و بهسازی در شهر تهران شروع نموده است که از جمله محورهای آن می توان به تراکم تشویقی، سطح اشغال بیشتر و تسهیلاتی در زمینه پارکینگ اشاره نمود.

بسته نو تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده

به گزارش ایسنا، محمد آئینی اظهار کرد: تشویقات شهرسازانه، محور جدیدی است که در بحث نوسازی بافت فرسوده با شهرداری تهران شروع نموده ایم و معتقدیم این موضوع از تسهیلات بانکی و تخفیف پروانه مهمتر است.

وی اضافه نمود: تجربه نشان داده به طور مثال یک طبقه تشویقی برای سازندگان مهمتر از دیگر مشوق ها است. یا اینکه وقتی اجازه یک درب اضافی برای پارکینگ داده می گردد چند پارکینگ مزاحم حذف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه برای تحرک در بافت فرسوده بسته جامعی از جنس های مختلف تهیه نموده ایم گفت: تراکم تشویقی، سطح اشغال بیشتر، تسهیلاتی در زمینه پارکینگ، توده گذاری و بعضی جزئیات دیگر از جمله موضوعاتی است که در این بسته گنجانده شده تا جذابیت ساخت و ساز را افزایش دهیم.

آئینی توضیح داد: بسته جامع تشویقی به صورت پایلوت در بافت فرسوده شهر تهران شروع می گردد که تحولی در این منطقه ها خواهد بود. جدیدترین اقدام، مصوبه شورای عالی شهرسازی است که کمیته فنی آن انجام شد و دوشنبه هفته آینده با حضور وزیر راه و شهرسازی و اصحاب رسانه، اطلاع رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نوسازی و بهسازی 150 هزار واحد مسکونی در شهر تهران را هدفگذاری نموده ایم گفت: از این تعداد 64 هزار واحد در حال ساخت است. با پیشنهادی که ما دادیم امیدواریم در خاتمه چهار سال، نوسازی یک میلیون واحد را در کل کشور داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: کار را با 150 هزار واحد شروع می کنیم و در سال آخر به 350 هزار واحد ختم می گردد که مجموعا هدف بهسازی و نوسازی یک میلیون واحد محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بسته نو تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته نو تشویقی برای سازندگان در بافت فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید