به روزرسانی پورشه کاین توربو GT ؛ قدرتمندترین پورشه 8 سیلندر

به گزارش وبلاگ دریا، اوایل قرن بیست و یکم زمانی که نسل اول کاین معرفی گردید، تردیدهای بسیاری برای موفقیت تجاری این پروژه وجود داشت. بسیاری از علاقه مندان پورشه به عرضه شاسی بلند به وسیله این برند آلمانی علاقه نشان نمی دادند. البته ساخت کراس اوور اسپرت و لوکس هم امری مرسوم در میان خودروسازان برتر دنیا نبود. امروزه شاسی بلندهای پورشه شامل ماکان و کاین توربو GT درمجموع فروش بیشتری نسبت به دیگر محصولات شرکت سازنده دارند و ازنظر تجاری موفقیتی بزرگ محسوب می شوند.

به روزرسانی پورشه کاین توربو GT ؛ قدرتمندترین پورشه 8 سیلندر

چندی پیش بود که اعلام شد نسخه نو کوپه از پورشه کاین رکورد نوی را برای سریع ترین شاسی بلندهای نوربرگرینگ به ثبت رسانده و جای آئودی RS Q8 را در صدر جدول شاسی بلندهای این پیست گرفته است. کمپانی پورشه از این مدل خاص پرده برداشت و نام کاین توربو GT را برای این کراس اوور کوپه درنظر گرفته است. این مدل تازه وارد در رده ای بالاتر از تریم های توربو و توربو S E-Hybrid قرار گرفته است و با حذف کوپه از نام آن فقط با پسوند توربو GT به فروش خواهد رسید.

گرچه در نام رسمی این خودرو اشاره ای به کوپه نشده است، این مدل را فقط در استایل کوپه کاین خواهیم دید. زیر کاپوت این کراس اوور آلمانی پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که توان فراوری نهایت قدرت 631 اسب بخار و حداکثر گشتاور 849 نیوتن متر را دارد. درواقع این همان پیشرانه ای است که در نسخه قدرتمند پورشه کاین توربو به کار رفته است، اما در این نسخه میل لنگ ها، پیستون ها، میله های اتصال و زنجیر تایم عوض شده و مهندسی دوباره پیشرانه صورت گرفته است تا نهایت قدرت را در پورشه کاین توربو GT داشته باشیم.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ های پورشه کاین GT را گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک بر عهده دارد. این گیربکس در همکاری با سیستم AWD هر چهارچرخ را به حرکت وادار می نماید. بعلاوه در این خودرو از سیستم خنک کاری آبی در ترنسفر کیس استفاده شده است که با سیستم کنترل کشش خودرو هماهنگ عمل می نماید. قدرت زیاد در پیشرانه این خودرو باعث می گردد پورشه کاین توربو GT در 3.1 ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام دهد. نهایت سرعت در این خودرو 299 کیلومتر بر ساعت است و این کراس اوور سریع جهت درگ را در 11.6 ثانیه می پیماید.

علاوه بر داشتن قدرت زیاد، در این خودرو 17 میلی متر کاهش ارتفاع را نسبت به کاین توربو کوپه می بینیم. سیستم تعلیق بادی و 3 محفظه ای باعث می گردد 15 درصد سفتی بیشتری را نسبت به حالت رانندگی ای داشته باشید که انتخاب می کنید. تنظیمات دیگر مثل سیستم تعلیق فعال (Active)، سیستم کنترل شاسی و آزادشدن گشتاور برداری در هر چرخ این خودرو نسبت به نسخه کوپه توربو دوباره مهندسی شده است و بر اساس نهایت قدرت زیادتر دوباره برنامه نویسی شده است.

مجموعه ای از رینگ های آلیاژی 22 اینچی به ابعاد 10.5 اینچ (267 میلی متر) در جلو و 11.5 اینچ (292 میلی متر) در عقب به وسیله لاستیک های Pirelli P Zero Corsa مخصوص ساخته شده است با جلو 285.35 و عقب 315.30 پروفایل ها بعلاوه در مقابل 0.45 درجه کمبر منفی اضافی وجود دارد. برای یاری به توقف همه چیز، دیسک های ترمز عقب 440 میلی متر جلو و 410 میلی متر در توربو GT نو مجهز شده است. پیوستن به یک شاسی اصلاح شده مجموعه ای از پیشرفت های آیرودینامیکی است؛ ازجمله صفحات سرانجام فیبرکربن مخصوص GT برای اسپویلر در سقف ن صب شده است و یک فلپ Gurney در اسپویلر عقب فعال که 25 میلی متر بزرگ تر از توربو است، باعث افزایش قدرت پایین تر تا 40 کیلوگرم در حداکثر سرعت ماشین می گردد.

قطعاتی مثل سقف، دیفیوزر، بال عقب و بعضی قطعات کناری از جنس فیبرکربن است و اسپویلر فعال یا تطبیق پذیر را در عقب داریم که میزان بزرگ تری دارد نسبت به آنچه در کاین توربو دیده می شد. در داخل کابین خودرو نیز جایگاه برای 4 نفر وجود دارد. جایگاه های جلو قابلیت تنظیم 8 حالته را دارد و تمام جایگاه ها روکش چرم با تودوزی متضاد دارد. واژه توربو GT روی تمام پشت سری ها دیده می گردد و دیگر عناصر طراحی داخلی مشابه پورشه کاین کوپه توربو است. پورشه کاین توربو GT اوایل سال 2022 به بازار آمریکا می آید و قیمت پایه برای خرید آن 180.800 دلار است.

خودروی اسپرت و کوپه شرکت پورشه رقیب جدی برای خودروهای کراس اوور موجود در بازار است و به طبع چالش هایی را برای سایر کمپانی های معروف خودروسازی دنیا به وجود خواهد آورد؛ کما اینکه بعد از رکوردشکن با واکنش هایی از سوی رقیب دیرینه اش یعنی شرکت مرسدس روبه رو شد.

فروش این خودرو که مدتی قبل رکورد سریع ترین خودروی فراوری انبوه در دنیا را نیز شکست، از اوایل سال 2022 در ایالات متحده آمریکا آغاز می گردد و مشتریان می توانند با مراجعه به نمایندگی های مجاز، به مدل نو پورشه دسترسی داشته باشند. قیمت های خودروی لوکس و مجهز کاین توربو نیز از 180.800 دلار آغاز می گردد.

آگهی های خرید و فروش پورشه کاین

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ وبلاگ دریا بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "به روزرسانی پورشه کاین توربو GT ؛ قدرتمندترین پورشه 8 سیلندر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی پورشه کاین توربو GT ؛ قدرتمندترین پورشه 8 سیلندر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید