تاثیر طرح ترافیک بر آلودگی هوا مشخص شد

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران : استاندار تهران گفت: علیرغم اینکه به علت کرونا حدود سه ماه در تهران طرح ترافیک لغو شده بود، آمارها نسبت به سال گذشته تغییرات چندانی نداشته اند.

تاثیر طرح ترافیک بر آلودگی هوا مشخص شد

به گزارش وبلاگ دریا به نقل از فارس: انوشیروان محسنی بندپی عصر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا، با تاکید بر اینکه این جلسه از مهم ترین جلسات سالانه استانداری است، اظهار کرد: ما هر سال در فصل سرد سال، درگیر آلودگی هوا و پدیده وارونگی هوا در تهران هستیم به همین دلیل در تلاش هستیم تا از همین حالا با اقدامات پیشگیرانه آلودگی هوای تهران را کاهش دهیم.

وی با اشاره به آمار شرایط آلودگی هوا در شش ماه نخست سال 99 گفت: الحمدلله علیرغم اینکه به علت کرونا حدود سه ماه در تهران طرح ترافیک لغو شده بود، آمارها نسبت به سال گذشته تغییرات چندانی نداشته اند.

استاندار تهران در ادامه درباره تدابیر پیش بینی شده برای پیشگیری از آلودگی هوا در تهران به ضرورت برخورد با وسایل نقلیه دودزا اشاره کرد و اضافه نمود: برای برخورد با کامیون ها و وسایل نقلیه آلاینده براید در چند جهت ورود کرد و در حال حاضر برنامه کنترل ورودی های استان تهران و فک پلاک کامیون های دودزا و نصب پلاک تعمیری برای آن ها از 19مهرماه در دستور کار واقع شده است.

وی با اشاره به نقش مراکز معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا گفت: عدم معاینه فنی دقیق در برخی مراکز استان یکی از چالش های ما و عامل آلودگی هواست و باید با مراکز معاینه فنی که کارشان را درست انجام نمی دهند برخورد شود و باید یک ارزیابی مجدد درباره آن ها صورت بگیرد و لازم است این مراکز امکانات و تجهیزاتشان را بروز کند تا معاینه ها دقیق باشند.

محسنی بندپی با بیان اینکه استفاده برخی نیروگاه های استان تهران از مازوت و سوخت ها سنگین از مهم ترین آلودگی هوای استان است، شرح داد: سوخت های سنگین و فسیلی مانند مازوت منشا آلودگی هوا و افزایش میزان گاز سولفور و بوی بد هوا هستند؛ بنابراین باید برای جلوگیری از مصرف آن ها پیش بینی های لازم صورت گیرد.

وی اضافه نمود: ما از شرکت پخش فراورده های نفتی استان درخواست کردیم تا این اطمینان حاصل شود که در ماه های سرد سال به جای گاز مایع از سوخت های فسیلی سنگین استفاده نشود و گاز مایع صنایع بزرگ و نیروگاه های اطراف تهران تامین شود و استانداری نیز نامه ای در این خصوص به معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت و وزیر نیرو ارسال خواهد کرد.

استاندار تهران، با تاکید بر لزوم صرف جویی مردم و ادارات در مصرف گاز، گفت: بررسی ها نشان می دهد که ما با استاندارد فاصله زیادی داریم و لازم است از همین حالا تیزرهای تبلیغی برای مصرف گاز داشته باشیم ،همانطور که در مصرف برق داشتیم و اثربخش نیز بود و در 6ماه نخست امسال خوشبختانه از پیک مصرف نگذشتیم.

وی درپایان با اشاه به لزوم همکاری همه دستگاه ها با سازمان محیط زیست، خاطرنشان کرد: دستگاه هایی که تکلیف دارند باید با محیط زیست همکاری کنند تا بتوانیم با اقدامات لازم آلودگی هوا در 6ماه سرد پیش رو را کاهش دهیم.

منبع: اقتصادنیوز

به "تاثیر طرح ترافیک بر آلودگی هوا مشخص شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر طرح ترافیک بر آلودگی هوا مشخص شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید