محسن رضایی: اقتصاد کشور بدون حضور مردم و بخش خصوصی قوی نمی گردد

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - معاون مالی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی مهمترین محور فعالیت بخش خصوصی است، گفت اقتصاد کشور بدون حضور مردم و احیای فعالیت های بخش خصوصی قوی نخواهد شد.

محسن رضایی: اقتصاد کشور بدون حضور مردم و بخش خصوصی قوی نمی گردد

به گزارش ایرنا، محسن رضایی پنجشنبه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری خوزستان در محل استانداری اظهارداشت: دولت کنونی یک دولت مردمی است و به ورود مردم به اقتصاد اعتقاد دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد در ایران باید مردمی اداره گردد، ادامه داد: اقتصادی که در آن مردم حضور نداشته باشند، قدرتمند نخواهد شد از این رو باید با مردمی کردن اقتصاد زمینه ایجاد فرصت های پایدار شغلی، سرمایه گذاری و افزایش درآمدها را فراهم کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: امید است همانطور که تا به امروز گام های بلندی برای استقلال، خودکفایی و پیشرفت کشور در زمینه های دفاعی، امنیتی و سیاسی برداشته ایم در زمینه اقتصادی و صنعت کشور نیز بتوانیم چنین گام هایی برداریم.

وی با بیان اینکه توجه به بخش خصوصی و حمایت از آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اضافه نمود: انتظار می رود در سفر بعدی به خوزستان زمینه ملاقات با اعضای اتاق بازرگانی، انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی استان فراهم گردد تا از نزدیک نسبت به آنالیز کارشناسی دیگر مسائل اقدام کرد.

رضایی بیان نمود: فعالان اقتصادی و دستگاه های اجرایی توجه داشته باشند که آمار و گزارش هایی که ارائه می گردد بر اساس ساز و کارهای تعریف شده در معاونت اقتصادی رئیس جمهوری مورد صحت سنجی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کوشش شده گزارش ها از شرایط کاری دستگاه های مرتبط با حوزه فراوری و صنعت از دیگر مراجع نیز دریافت گردد، افزود: بنده و استاندار خوزستان فراتر از آمارهایی که ارائه می گردد نسبت به آنالیز امور اقدام خواهیم کرد که از جمله آنها می توان به حضور میدانی در واحدهای فراوریی اشاره نمود.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید نمود: هدف از این آنالیز ها، کنارگذاشتن شعارها است و در جهت انجام امور و برطرف مسائل نیز از بدنه بخش خصوصی انتظار داریم به ما یاری نمایند.

تهران در حال بلعیدن اقتصاد دیگر استان های کشور است

معاون اقتصادی رییس جمهوری به وجود چند مسئله مهم در استان خوزستان که احتیاجمند معین تکلیف هستند، اشاره نمود و گفت: از جمله این مسائل پرداخت مطالبات تکلیفی صنایع و شرکت های بزرگ استان در مرکز است.

وی افزود: تا وقتی که حساب های بانکی و گردش اقتصادی این شرکت ها در تهران باشد، استان هایی مانند خوزستان از منافع چنین منابعی محروم هستند و به عبارت دیگر، اقتصاد تهران در حال بلعیدن اقتصاد دیگر استانهای کشور است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به سپرده های بانکی استانها که 50 تا 60 درصد آنها به شبکه بانکی تهران اختصاص می یابد، اظهارداشت: خود استانها به این گردش اقتصادی و سپرده ها برای توسعه سرمایه گذاری و تامین سرمایه در گردش واحدهای فراوریی احتیاج دارند.

وی ادامه داد: معاونت اقتصادی رئیس جمهوری در حال شناسایی راهکارهای کارشناسی برای تامین اقتصادی واحدهای فراوریی و ساماندهی سپرده های بانکی استان ها است.

یک درصد از فراوری محصولات صنایع بزرگ به واحدهای فراوریی پایین دست اختصاص یابد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری یکی از چالش های موجود در جهت تسهیل فراوری را دشواری در تامین مواد اولیه مطرح نمود و گفت: برای برطرف این مشکل پیشنهاد می گردد که یک درصد از فراوری محصول صنایع بزرگ مستقر در استان به واحدهای فراوریی پایین دست اختصاص یابد تا از این طریق لازم نباشد که با صرف هزینه های متعدد، مواد اولیه مورد احتیاج خود را به وسیله بورس تامین نمایند.

رضایی تاکید نمود: منظور از طرح چنین پیشنهادی، برهم زدن منطق اقتصادی نیست؛ لذا ساز و کار بورس نیز باید اصلاح و بازنگری گردد تا در جهت توسعه هرچه بیشتر اقتصادی واحدهای فراوریی کشور یاری گردد.

وی اضافه نمود: در صورتیکه بخشی از محصولات فراوریی صنایع بالا دست به واحدهای فراوریی، بخشی به بورس و بخش دیگری هم به تجارت خارجی اختصاص یابد، منابع همه بخش ها تامین و این موضوع باعث رونق اقتصادی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "محسن رضایی: اقتصاد کشور بدون حضور مردم و بخش خصوصی قوی نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محسن رضایی: اقتصاد کشور بدون حضور مردم و بخش خصوصی قوی نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید