تحلیل حاج رضایی از شرایط تیم ملی فوتبال، شرط پیروزی ایران بر عراق

به گزارش وبلاگ دریا، تیم ملی فوتبال ایران با کسب دو پیروزی متوالی مقابل هنگ کنگ و بحرین در آغاز دور برگشت گروه C مقدماتی انتخابی جام جهانی 2022 شانس صعود خود از این گروه را افزایش داد تا با امیدواری برای ملاقات با کامبوج و عراق آماده گردد.

تحلیل حاج رضایی از شرایط تیم ملی فوتبال، شرط پیروزی ایران بر عراق

شاگردان دراگان اسکوچیچ با 12 امتیاز از 6 ملاقات قبلی خود چاره ای جز تداوم پیروزی هایش ندارد تا این تیم بتواند به عنوان صدرنشین راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی قطر گردد.

امیر حاج رضایی در مصاحبه با وبلاگ دریا، ضمن بررسی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران به مسائلی مهم تر از تاکتیک فنی تیم ملی در دو ملاقات به جامانده اشاره نمود که در پی می خوانید:

هنگ کنگ بازی روحیه بخش شد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره تغییرات به وجود آمده در تیم ملی ایران با حضور دراگان اسکوچیچ گفت: آغاز تیم ملی ایران با هنگ کنگ را نمی توان به عنوان نمره قبولی برای تاکتیک تیم ملی منظور کرد. برد قاطعانه ای داشتیم اما ناهماهنگی در بسیاری از دقایق بازی برای تیم ملی ایران رقم خورد. این اشتباهات به خاطر آسودگی بازی به ضررمان نشد تا بتوان از ملاقات با هنگ کنگ به عنوان سه امتیاز روحیه بخش و تدارکاتی اسم برد.

دو روی سکه مقابل بحرین

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به پیروزی سه بر صفر تیم ملی مقابل بحرین ادامه داد: ترکیب تیم ملی ایران در آغاز ملاقات با بحرین مناسب با تفکرات گلزنی نبود. تیمی که می خواهد به گل برسد احتیاج فراوان به تغذیه مهاجمانش دارد.

حاج رضایی توضیح داد: هرچه از زمان بازی گذشت ضعف انفرادی بازیکنان بحرین مقابل ستاره ای ایران مشهودتر شد. همین امر نیز سبب شد کادر فنی تیم ملی در بیندو نیمه بهترین تدبیر را تصمیم گیری نموده و با حضور سامان قدوس، بار هجومی خط میانی را افزایش دهد. تغییری که وحید امیری را آزادانه در میانه میدان قرار داد تا بی محابا روی دروازه بحرین ایجاد خطر گردد.

سلاطین طلایی خودنمایی کردند

امیر حاج رضایی با اشاره به توانمندی فردی بازیکنان تیم ملی ایران تاکید نمود: 16 بازیکن طراز اول در سطح آسیا داریم. ستاره های جهانی در ترکیب داریم که آرزوی هر کشوری است. آنها سلاطین طلایی فوتبال ایران هستند. به نظرم بهترین ها را در اختیار داریم. هوش بالای آنها با شناخت دقیق و بازی خوانی بهتر کادر فنی در نیمه دوم باعث پیروزی و خودنمایی خط حمله ایران مقابل بحرین شد.

وی ادامه داد: بازی با بحرین به دلیل حساسیت ها و حاشیه های همیشگی اش مهم شده بود؛ در غیر این صورت هیچ وقت آنها در قواره های بازیکنان ایران نبوده اند.

بازی خوانی و انعطاف اسکوچیچ ستودنی است

پیشکسوت فوتبال ایران درباره تصمیمات اسکوچیچ در تعویض هایش مقابل بحرین گفت: او و دستیارانش نشان دادند با هوش عمل می نمایند. قبل از هر مسابقه سه مرحله برای شناخت حریف داریم. بخش اول بررسی تیم ها است. مرحله دوم طراحی برای رسیدن به نتیجه است. مهندسی یک تیم بسیار اهمیت دارد اما سخت تر از این مرحله، اجرای تاکتیک ها در زمین مسابقه است.

حاج رضایی یادآور شد: تیم ملی ایران در نیمه اول بازی با بحرین دچار مشکل در اجرای تاکتیک هایش شد اما آگاهی و بلوغ کادر فنی در بین دو نیمه یاری کرد تا تیم ملی ایران شرایط را به نفع خودش تغییر دهد.

وی تاکید نمود: فکر می کنم بیشترین دریبل را از هافبک های تیم ملی دیدیم. بحرینی ها نمی توانستند جلوی قدرت فکری بازیکنان ایران را بگیرند.

پیروزی دلچسب و لذیذ

حاج رضایی در مورد تأثیر پیروزی سه بر صفر ایران مقابل بحرین گفت: برد مقابل بحرین یاری زیادی به تیم ملی در راستا صعود به جام جهانی کرد. بردی تاریخی که اعتماد به نفس اعضای تیم ملی را برای ادامه رقابت ها افزایش داد. پیروزی دلچسب و تاریخی که راستا موفقیت در بازی با عراق را نیز هموار کرد.

کامبوج ساده است عراق خیلی پیچیده

وی درباره دو ملاقات مانده تیم ملی ایران توضیح داد: بدون شک کامبوج را می بریم اما ملاقاتهای تیم ملی ایران در 50 سال اخیر با عراق همواره پیچیده بوده است. کار سختی داریم اما من فکر می کنم نبوغ بازیکنان ایران با عراق هم قابل مقایسه نیست. در ملاقات با عراق حق کوچک ترین اشتباه را نداریم. شرط بردن همین است.

توصیه غیرفنی برای صعود به جام جهانی!

کارشناس فوتبال ایران در خاتمه اعلام کرد: خیلی ها دوست دارند تیم ملی را نقد نمایند. افراد غیر کارشناس هم کارشناس شده اند. اگر کسی من را قبول دارد از او خواهش می کنم تحلیل هایش را برای زمان دیگری نگه دارد. الان وقت حمایت است و آقایان بسته های فنی خود را برای تخریب سرمربی و بازیکنان به یک هفته دیگر موکول نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحلیل حاج رضایی از شرایط تیم ملی فوتبال، شرط پیروزی ایران بر عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل حاج رضایی از شرایط تیم ملی فوتبال، شرط پیروزی ایران بر عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید