کی روش استعفا میدهد یا خیر؟

به گزارش وبلاگ دریا، سرمربی پرتغالی کره جنوبی بعد از شکست مقابل برزیل در مرحله حذفی جام دنیای قطر، اولین استعفای مربیان حاضر در مهم ترین فستیوال فوتبال دنیا نیست. قبل از او هم، سرمربی تیم هایی مثل مکزیک، اروگوئه و…، نیز پس از حذف از مسابقات، استعفا دادند.

کی روش استعفا میدهد یا خیر؟

میدان جام دنیای، یک فرصت استثنایی برای مربیانی است که توانسته اند به عنوان سرمربی، در این میدان مهم بین المللی، عرض اندام نمایند. زیرا، خیلی از مربیان نامدار و مشهور دنیا را داریم که هرگز فرصت حضور در جام دنیای را به عنوان سرمربی یک تیم ملی نداشته اند. بنابراین، اگر یک مربی در این رویداد ورزشی حاضر می گردد، دوست دارد که دیده گردد.

اما، همین مربیان که سال ها در رویدادهای مهم فوتبالی بوده اند، وقتی در میدانگاه دنیای فوتبال، مقهور اندیشه های خود می شوند، به ناچار راهی نمی یابند جز اینکه با شجاعت، از سمت خود کناره گیری و استعفا دهند.

شاید کناره گیری از یک تیم ملی برای هیچ کدام از مربیان نامدار، قابل هضم نباشد؛ اما آنها پذیرفته اند که دیگر مجالی برای ماندن ندارند.

سرمربی پرتغالی کره جنوبی، یکی از همین مربیان شجاع در این دوره از رقابت های جام دنیای بوده است. او، بعد از شکست کره جنوبی در مقابل برزیل در مرحله حذفی، گفت که قرار بود برود.

پائولو بنتو پرتغالی از سال 2018 به عنوان سرمربی تیم ملی کره جنوبی مشغول کار بود. همشهری کارلوس کی روش کناره گیری کرد تا اقتدار و جایگاهش در نزد فوتبالی ها حفظ گردد. زیرا، می داند که ماندن در کره جنوبی بعد از حذف از رقابت های جام دنیای قطر، برای او هیچ درآمد نخواهد داشت.

اما چرا کی روش استعفا نمی دهد؟ مگر او تجربه چند دوره راهنمایی تیم ملی ایران در جام های دنیای را ندارد و نمی داند که دیگر نمی تواند برای فوتبال ایران مثمر ثمر باشد. زیرا اگر قرار بود اهداف و برنامه ویژه ای هم داشته باشد، حتما می بایست در این چند دوره به آنها دست یافته باشد و اگر چنین نشده حتما نمی تواند.

او برای فوتبال ایران زحمت کشیده و شکی در آن نیست، اما باید بعد از باخت مقابل آمریکا، علاوه بر عذرخواهی از مردم ایران، استعفا می داد. درست مثل همشهری خودش بنتو.

منبع: فرارو

به "کی روش استعفا میدهد یا خیر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش استعفا میدهد یا خیر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید