کوشش کاظمی برای مشخص وزارتهای خالی پس از عیدفطر

به گزارش وبلاگ دریا، منابع خبری اعلام کردند که نخست وزیر عراق پس از تعطیلات عید فطر کوشش خود برای تکمیل کابینه دولت این کشور را از سر می گیرد.

کوشش کاظمی برای مشخص وزارتهای خالی پس از عیدفطر

روزنامه الشرق الأوسط نوشت که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق پس از تعطیلات عید سعید فطر کوشش خود برای معین تکلیف وزارتخانه های باقی مانده و معین رؤسای آنها را از سر می گیرد.

طبق این گزارش، علی رغم معین سهم احزاب مختلف برای معین وزرای مختلف، از جمله وزیر خارجه و وزیر نفت، اما اختلافات داخلی میان اعضای این احزاب مانع از معین تکلیف این وزارتخانه ها شده است.

الکاظمی پیشتر وعده داده بود که تکلیف وزارتخانه های باقی مانده را پیش از عید فطر تعیین کند اما اختلافات سیاسی مانع از آن شد.

نخست وزیر عراق و شش تن از وزرای کابینه او هفت وزارتخانه باقی مانده دیگر را در دولت متشکل از 22 وزیر این کشور اداره می نمایند؛ الکاظمی درکنار نخست وزیری و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق موقتاً ریاست وزیر خارجه را نیز عهده دار شده است.

طبق گزارش الشرق الأوسط، قرار بود که شماری از نمایندگان استان بصره در مجلس عراق برای معین وزیر نفت، یک روز مانده به عید فطر با الکاظمی ملاقات نمایند و حق آزادی انتخاب را به او بدهند، اما نتایج این نشست تا بدین لحظه علنی نشده است، موضوعی که نشان دهنده ادامه اختلافات در این زمینه است.

همزمان فراکسیون مجلسی حزب دموکرات کردستان عراق امروز (چهارشنبه) بار دیگر بیان کرد، بر نامزدی فواد حسین برای پست وزارت خارجه در دولت جدید این کشور مصمم است.

میاده النجار، نماینده حزب دموکرات کردستان در مجلس عراق گفت، فراکسیون این حزب همچنان فواد حسین را برای نامزدی پست وزارت خارجه در نظر دارد و پس از تعطیلات عید فطر معرفی خواهد شد.

وی اظهارات درباره انصراف گروه های کرد از حمایت از حسین برای این پست را تکذیب و تاکید نمود، وی بیشترین شانس را برای پست وزارت خارجه دارد.

النجار گفت، طبق توافق پس از صرف نظر حزب دموکرات کردستان از وزارت دارایی، پست وزارت خارجه جزئی از سهم این حزب شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کوشش کاظمی برای مشخص وزارتهای خالی پس از عیدفطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کاظمی برای مشخص وزارتهای خالی پس از عیدفطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید