جاذبه های سوئیس که گردشگران از آن بی خبر هستند

به گزارش وبلاگ دریا، سوئیس جاذبه های متعددی دارد، اما در این میان بعضی از آن ها از دید گردشگران مخفی مانده است، نظیر آر گورج، کروکس دو وان، سوت دِ برا و... که هر یک می تواند اوقات خوشی را برایتان بسازد.

جاذبه های سوئیس که گردشگران از آن بی خبر هستند

سوئیس به لطف وجود دریاچه های فوق العاده و کوه آلپ چشم نواز هر سال پذیرای خیل عظیمی از گردشگران است. در این بین منطقه های هستند که کمتر شناخته شده اند و در عین حال نفس هر بیننده ای را بند می آورند. در اینجا قصد داریم تعدادی از آن ها را به شما معرفی کنیم تا در سفر خود به سوئیس از آن ها تماشا کنید.

1. آر گورج

10 هزار سال قبل بر اثر ذوب شدن یخ ها، یک شکاف در سنگ آهک ایجاد شد و آر گورج (Aare Gorge) با عمق حدود 200 متر را به وجود آورد. با یاری شبکه ای از راه ها و تونل ها می توانید در طول یک و نیم کیلومتر این جهت پیاده روی کنید.

2. کروکس دو وان

میلیون ها سال فرسایش منجر به شکل گیری یک صخره طبیعی غول پیکر به نام کروکس دو وان (Creux de Van) در کوه های جورا (Jura) شد. ارتفاع این صخره عمودی منحنی 160 متر است و پناهگاهی عالی برای بزهای کوهی، موش خرماها، پرندگان شکاری و بسیاری از گونه های حیات وحش به شمار میرود. این صخره دو ساعت با ژنو فاصله دارد.

3. سوت دِ برا

یک پل سنگی در پایین Areuse Gorge سرسبز واقع شده است که پیاده روی در طبیعت را به یک تفریح جادویی تبدیل می نماید. پل سوت دِ برا (Saut de Brot) از روی رودخانه عبور می نماید و بین دو صخره تپه ای قرار گرفته است. با قدم زدن روی این پل می توانید قدرت طبیعت را ستایش کنید.

4. ایتانگ دلا گوروئره

ایتانگ دلا گوروئره (Etang de la Gruère) دریاچه کوچک و زیبایی است که در میان رشته کوه جورا، از دیدها پنهان مانده است. این محل به عنوان یک تالاب مهم ملی تلقی می گردد. آب و هوا و منظره ها آن بیشتر از آنکه همچون اروپای مرکزی باشد، مشابه منطقه ها نوردیک است. پیمودن دورتادور دریاچه، 45 دقیقه طول می کشد.

5. آبشار کسکید دو دارد و تین دس کانفلنز

آبشارهای زیبای کسکید دو دارد (Cascade du Dard) و تین دس کانفلنز (Tine des Conflens) با پیاده روی، 2 ساعت با شهر Romainmôtier فاصله دارند و از آبشارهایی هستند که تقریبا ناشناخته به جای مانده اند. با قدم زدن در منطقه نوزون گورج به آبشار آبشار کسکید دو دارد می رسید. در ادامه دره وناگ و بعد آبشاری خیره کننده تین دس کانفلنز را خواهید دید.

6. غارهای سنت بیتوس

طبق افسانه ها، سنت بیتوس (St. Beatus) همچون هر راهب زاهدی تصمیم گرفت که در غار بالای دریاچه Thun زندگی کند. اما متاسفانه پیش از او، یک اژدها آنجا را به عنوان خانه خود انتخاب نموده بود، این راهب با یاری قدرت خدا توانست این اژدها را بکشد و بعد به راز و احتیاج و اعمال مقدس خود پرداخت. در حال حاضر می توان از بخشی از غار تماشا کرد و ویژگی منحصربه فرد آن را تحسین کرد. یک سازه عمودی نیز در کنار این صخره عمودی واقع شده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.

7. قلعه توبیون و والر

قلعه توبیون و والر (Château de Tourbillon & Valère) را در فهرست بازدیدهای خود قرار دهید. این دو قلعه با ابهت روی دو تپه در مقابل هم واقع شده است و مشرف به شهر است. شهر قدیمی Sion نیز به واسطه ساختمان های قرون وسطایی اش ارزش تماشا دارد.

8. دریاچه اوشینسی

دریاچه اوشینسی (Oeschinensee) با آب زلال و شفاف خود، تصویر کوه های اطراف را منعکس می نماید. راه دسترسی به این دریاچه به وسیله گاندولا از منطقه آرام Kandersteg امکانپذیر است.

9. پل تریفت

پل تریفت 170 متر طول دارد و در ارتفاع 100 متری قرار گرفته است. این پل بلندترین پل عار پیاده در آلپ سوئیس محسوب می گردد. پل تریفت در سال 2004 ساخته شد تا کوهنوردان بتوانند به سهولت به کلوپ آلپاین سوئیس دسترسی داشته باشند. اگر ترس از بلندی دارید یا دچار سرگیجه می شوید، توصیه می کنیم از تماشا این پل صرف نظر کنید.

منبع: کجارو

به "جاذبه های سوئیس که گردشگران از آن بی خبر هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های سوئیس که گردشگران از آن بی خبر هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید