جنگنده های نیروی هوایی تایوان مجددا به پرواز درآمدند

به گزارش وبلاگ دریا، وزارت دفاع تایوان گفت، به دنبال مانور جنگنده ها و بمب افکن های چینی در نزدیکی جزایر تحت کنترل تایوان در آب های مورد مناقشه دریای چین جنوبی، نیروی هوایی تایوان روز شنبه برای دومین روز متوالی جنگنده های خود را به پرواز درآورد.

جنگنده های نیروی هوایی تایوان مجددا به پرواز درآمدند

به نقل از خبرگزاری رویترز، پکن که تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند، در ماه های اخیر مانورهای هوایی مکرری را در ضلع جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان عمدتا در نزدیکی جزایر پراتاس برگزار نموده است.

پس از پرواز 9 فروند جنگنده نیروی هوایی چین در نزدیکی جزایر پراتاس در روز آدینه، وزارت دفاع تایوان خاطرنشان کرد که روز شنبه نیز 11 فروند هواپیمای چینی شامل هشت جنگنده، دو بمب افکن اچ-6 و یک هواپیمای ضد زیردریایی را در نزدیکی این جزایر رهگیری نموده است.

وزارت دفاع تایوان بدون ارائه جزئیات تاکید نمود که نیروهای دریایی چین نیز در این نمایش حضور داشتند.

این وزارتخانه اضافه کرد: نیروی هوایی تایوان به جنگنده های چینی هشدار داد تا این منطقه را ترک نمایند و از سیستم های موشکی برای نظارت بر این فعالیت ها استفاده کرد.

این در حالی است که چین هنوز درباره فعالیت های دو روز اخیر خود هیچ اظهارنظری ننموده است. پکن پیش تر گفته بود که چنین مانورهایی پاسخی به تبانی میان تایپه و واشنگتن، اصلی ترین حامی بین المللی و تامین نماینده تسلیحاتی تایوان و همچنین اقدامی برای تضمین تمامیت ارضی و حق حاکمیت چین هستند.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه بار دیگر از پکن درخواست کرد تا فشار نظامی، دیپلماتیک و مالی خود علیه تایوان را کاهش دهد و با نمایندگان منتخب تایوان وارد مذاکرات معنادار شود.

جزایر پراتاس در بخش بالایی دریای چین جنوبی قرار گرفته است و چین نیز بر آن ادعای مالکیت دارد.

جنگنده های چینی عمدتا روزانه بر فراز ضلع جنوب غربی منطقه دفاع هوایی تایوان پرواز می نمایند، اگرچه آخرین نمایش آنها در چنین مقیاس بزرگی به تاریخ 24 ژانویه برمی شود که در جریان آن 12 جنگنده چینی شرکت داشتند.

تایوان روز آدینه از تجدید سازمان مقامات امنیتی ارشد اطلاع داد که شامل انتصاب یک وزیر دفاع جدید که در آمریکا آموزش دیده، می باشد. هدف از این اقدام یاری به تقویت مدرن سازی ارتش و اقدامات اطلاعاتی در روبرو با افزایش تهدیدات چین است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "جنگنده های نیروی هوایی تایوان مجددا به پرواز درآمدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده های نیروی هوایی تایوان مجددا به پرواز درآمدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید