حدود 300 نفر مشکوک به آنفولانزا از ابتدای مهر به مراکز درمانی گلستان مراجعه کردند

به گزارش وبلاگ دریا، معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در فصل سرما گفت: حدود 300 نفر مشکوک به آنفولانزا از ابتدای مهر به مراکز درمانی گلستان مراجعه نموده اند.

حدود 300 نفر مشکوک به آنفولانزا از ابتدای مهر به مراکز درمانی گلستان مراجعه کردند

سیدمهدی صداقت، معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ دریا، با بیان اینکه از میان مراجعات به مراکز بهداشتی، تنها بیماران بدحال تنفسی یا تنفسی شدید ثبت می شوند، گفت: حدود 300 نفر مشکوک به آنفولانزا از ابتدای مهر به مراکز درمانی گلستان مراجعه نموده اند.

صداقت به بیان علائم بیماری پرداخت و گفت: این بیماری عموما و نه همواره با تب آغاز می گردد و آغازی بسیار ناگهانی دارد. در برخی موارد آغاز آن با سرفه همراه است.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان ادامه داد: برعکس علائم سرماخوردگی به تدریج آغاز می گردد، آنفولانزا به یک باره فرد را گرفتار می نماید تا حدی که بیمار حتی زمان دقیق آغاز بیماری را متوجه می گردد.

وی بیان نمود: در آنفولانزا تب ممکن است تا بیشتر از 40 درجه هم برسد، آبریزش بینی در اغلب موارد ندارد، اما با درد عضلات همراه است.

صداقت به اطلاع رسانی در گروه های پرخطر اشاره نمود و گفت: با آموزش و پرورش جلساتی در این زمینه برگزار نموده ایم. بنا بر این شده که برای معلمان یا دانش آموزان با علائم آنفولانزا راحت تر مرخصی داده گردد همچنین بروشور هایی برای اطلاع رسانی در مدارس توزیع نموده ایم.

وی با بیان اینکه بخشی از گروه های پرخطر را مادران باردار تشکیل می دهند، گفت: اطلاع رسانی ها اجرا شده که مادران در صورت مشاهده علائم آنفولانزا سریع به پزشک مراجعه و برای درمان اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حدود 300 نفر مشکوک به آنفولانزا از ابتدای مهر به مراکز درمانی گلستان مراجعه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 300 نفر مشکوک به آنفولانزا از ابتدای مهر به مراکز درمانی گلستان مراجعه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید