خبرنگاران افزایش مبتلایان و مرگ بی صدای افغان ها در اثر کرونا

به گزارش وبلاگ دریا، کابل - خبرنگاران - آمارهای منتشر شده در افغانستان نشان می دهد فوت شدگان در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته فرایند افزایشی داشته و طبق آمار اعلام شده 321 مبتلا و 11 فوتی ثبت شده که نشان می دهد مجموع فوتی ها طی دو هفته به 208 قربانی رسیده است.

خبرنگاران افزایش مبتلایان و مرگ بی صدای افغان ها در اثر کرونا

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ دریا، وزارت بهداشت افغانستان اعلام نموده است در شبانه روز گذشته یک هزار و 655 نمونه مشکوک ویروس کرونا در آزمایشگاه های وزارت بهداشت افغانستان در سراسر کشور تست شده که نتیجه آزمایش 321 تن مثبت بوده است.

بر اساس این گزارش، آمار مرگ ومیر کرونا در موج دوم با گذشت هر هفته بیش تر می گردد. در جریان دو هفته اخیر، دست کم 208 بیمار کرونایی جان باخته اند. این آمار در مقایسه با هفته های پیش تر حدود 25 درصد افزایش را نشان می دهد.

وزارت بهداشت افغانستان اعلام نموده است که با اضافه شدن این تعداد بیمار جدید، شمار مجموع مبتلایان به بیماری کووید-19 در سراسر کشور به 49 هزار و 273 تن رسیده و شمار فوتی ها نیز به یک هزار و 971 تن افزایش یافته است.

هرچند این آمار وزارت بهداشت افغانستان مربوط به بیمارستانهایی است که دولت برای بیماری کووید- 19 اختصاص داده اما در افغانستان بیشترین تعداد مبتلایان بدون اعلام آمار رسمی و در منازل خود بدون مراجعه به بیمارستان و انجام تست بسر می برند و حتی جان می دهند.

در حالی که آمار رسمی مبتلایان در افغانستان هنوز به 50 هزار نفر نرسیده است اما حدود شش ماه پیش یک تحقیق وزارت بهداشت این کشور نشان داد که بیش از 10 میلیون نفر در این کشوربه کووید- 19 مبتلا شده اند.

دولت افغانستان و وزارت بهداشت این کشور طی هفته های اخیر برای مقابله موثر با این بیماری تمام مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کردند و همچنین بدنبال آن دستور تعطیلی سالن های عروسی نیز صادر شد.

محمداشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان هم تصمیم گرفت نشستی درباره چگونگی مقابله و جلوگیری از گسترش موج دوم کرونا در کاخ ریاست جمهوری هر دوهفته یکبار برگزار کند.

گزارش یکی از رسانه های افغانستان حاکی است در هفته های اخیر میزان مبتلایان و فوتی های کرونا 25 درصد افزایش یافته است.

مردم افغانستان نگران هستند که با رسیدن فصل زمستان و سرمای شدید و آلودگی هوا، میزان مرگ و میر در اثر کرونا بیشتر گردد اما با وجود این نگرانی ها و توصیه وزارت بهداشت برای استفاده از ماسک تنها 30 درصد مردم از ماسک استفاده می نمایند.

دومین نشست مقابله با ویروس کرونا دیروز یکشنبه در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار گردید و چالش های وزارت بهداشت برای مقابله با آن مورد آنالیز نهاده شد.

کووید 19 اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش مبتلایان و مرگ بی صدای افغان ها در اثر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش مبتلایان و مرگ بی صدای افغان ها در اثر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید