کرونا، فعال سازی قانون دوران جنگ جهانی در آمریکا برای مقابله با کمبود تجهیزات

به گزارش وبلاگ دریا، رئیس جمهور آمریکا برای جبران کمبود تجهیزات پزشکی در این کشور جهت مقابله با کرونا قانونی که مربوط به دوران جنگ جهانی دوم است را فعال کرده است.

کرونا، فعال سازی قانون دوران جنگ جهانی در آمریکا برای مقابله با کمبود تجهیزات

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دریا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز چهارشنبه قانونی مربوط به 70 سال پیش را فعال کرد که به او اجازه می دهد از بخش خصوصی برای جبران کاستی ها در زمینه تجهیزات پزشکی استفاده کند.

ترامپ که در کنفرانس خبری با حضور کارگروه مبارزه با کرونا حضور داشت گفت قانون تولید دفاعی 1950 را فعال می کند. این قانون به دولت فدرال اجازه می دهد توانمندی های تولیدی بخش خصوصی را در دوران جنگ به کار بگیرد.

رئیس جمهور آمریکا درباره این قانون گفت: این قانون می تواند در صورتی که به آن نیاز داشته باشیم کارهای زیادی انجام دهد.

یافته های دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد تا به حال بیش از 7300 نفر به کرونا مبتلا شده اند. بیش از 115 نفر تا به حال بر اثر ابتلا به این ویروس جانشان را از دست داده اند.

ترامپ گفت فعال سازی این قانون نشان می دهد که دولت او برای مقابله با بیماری اقداماتی شبیه دوران جنگ را در دستور کار قرار داده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: باید با هم فداکاری کنیم چون همه درگیر آن هستیم و ما کنار هم خواهیم ایستاد. با دشمنی نامرئی روبرو هستیم.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می شود. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را همه گیر جهانی گفت.

چین رسماً آمریکا را به حمله بیولوژیک با کرونا متهم کرده است.

دولت چین پنج شنبه گذشته از آمریکا خواسته بود در مورد سابقه ابتلا به بیماری کووید-19 بر اثر ویروس کرونای جدید در آمریکا و احتمال انتقال این ویروس به چین توسط ارتش آمریکا، شفاف سازی کند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد در توییتر نوشت: شروع [ابتلای] بیمار صفر (اولین مورد ابتلا) در ایالات متحده چه زمان بوده است؟ چه تعداد مبتلا شده اند؟ نام بیمارستان ها چیست؟

وی اضافه کرد: شاید این ارتش ایالات متحده بوده که این همه گیری را به ووهان برده است. شفاف باشید! داده های خود را علنی کنید! ایالات متحده به ما یک توضیح بدهکار است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کرونا، فعال سازی قانون دوران جنگ جهانی در آمریکا برای مقابله با کمبود تجهیزات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، فعال سازی قانون دوران جنگ جهانی در آمریکا برای مقابله با کمبود تجهیزات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید