واکنش ترامپ به آمار بالای تلفات کرونا در آمریکا: چین دروغ می گوید

به گزارش وبلاگ دریا، رئیس جمهور آمریکا این بار با متهم کردن چین به دروغگویی درباره آمار تلفات ناشی از بیماری کووید-19 تلاش کرده از خودش بابت قرار دریافت آمریکا در صدر جدول مربوط به میزان مرگ و میر های ناشی از این بیماری در جهان سلب مسئولیت کند.

واکنش ترامپ به آمار بالای تلفات کرونا در آمریکا: چین دروغ می گوید

به گزارش وبلاگ دریا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این روزها برای رفع مسئولیت از خودش در ماجرای نقدها از خودش به یک راهبرد قدیمی روی آورده است: مقصر شمردن دیگران.

ترامپ در روزهای گذشته برای دور نگاه داشتن خودش از پیکان نقدها در مدیریت بحران کرونا و قرار دریافت آمریکا در صدر جدول مرگ و میرهای کشورهای جهان به عوامل مختلفی از قصور سازمان جهانی بهداشت گرفته تا پنهان کاری چین درباره دلایل شیوع این بیماری همه گیر اشاره کرده است.

ترامپ روز چهارشنبه هم در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آمار مرگ و میر در آمریکا تا این حد بالا است مدعی شده آمارهای چین درباره شمار مرگ و میرها درست نیستند.

ترامپ در کنفرانس خبری کاخ سفید در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه چرا شمار مبتلایان به بیماری کووید-19 و مرگ و میرها در آمریکا بالاتر از همه جای دیگر است گفت: شمار این آمارهای ارائه شده از آن کشور بزرگ به نام چین را باور می کنید؟ کسی اینها را باور می کند؟

او گفت: بعضی از کشورها گرفتار مشکل بسیار بزرگی شده اند و حقایق را نمی گویند- به خودشان مربوط است.

ترامپ یک روز قبل تر هم سازمان جهانی بهداشت را به پنهان کاری و جانبداری از چین متهم کرده و این سازمان را در شیوع این بیماری همه گیر مقصر دانسته بود.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می شود. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را همه گیر جهانی گفت.

در حال حاضر بیش از دو میلیون و صدهزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و بالغ بر 37 هزار نفر جانشان را از دست داده اند. آمریکا با 645769 مبتلا و 28631 فوتی بیشترین موارد مبتلایان و فوتی ها در کشورهای جهان را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واکنش ترامپ به آمار بالای تلفات کرونا در آمریکا: چین دروغ می گوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به آمار بالای تلفات کرونا در آمریکا: چین دروغ می گوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید