خسارت 3هزار میلیارد تومانی سیل فیروزکوه

به گزارش وبلاگ دریا، استاندار تهران با تاکید بر اینکه در سیل اخیر عملکرد دستگاه های استانی مثبت بوده است و نمره قبولی را دریافت می نمایند، در عین حال از خسارت سه هزار میلیارد تومانی سیل شهرستان فیروزکوه اطلاع داد.

خسارت 3هزار میلیارد تومانی سیل فیروزکوه

به گزارش ایسنا، محسن منصوری در انتها جلسه آنالیز مسائل و مسائل سیل مردادماه شهرستان فیروزکوه گفت: امروز جلسه پیگیری و بازسازی منطقه ها آسیب دیده سیل اخیر با حضور مدیران کل استانی برگزار گردید. خوشبختانه براساس گزارش های ارائه شده بخش زیادی از دستگاه ها وظایف خود را به خوبی انجام داده اند و کار بازسازی به خوبی پیش رفته است اما بعضی کارها میان مدت و بلندمدت است که این اقدامات در جهت اجراست.

وی اضافه کرد: البته فوریتی درخصوص مساله باغات وجود دارد که با تامین اعتبار کار لازم انجام خواهد شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه فیروزکوه به فصل بارندگی نزدیک می گردد و بارش های جدی در این شهرستان شروع خواهد شد لایروبی و مسیل های رودخانه ها به وسیله آب منطقه ای انجام گردد.

وی ادامه داد: با توجه به سیل اخیر رسوبات سنگینی در مسیل ها و رودخانه ها نشسته که احتیاج است لایروبی هر چه زودتر انجام گردد. البته در حال حاضر روستایی که راه دسترسی آن باز نباشد، نداریم اما چند پل به جای مانده که باید هر چه زودتر لایروبی آنها انجام گردد. بعلاوه در این جلسه تاکید شد اگر امکانات و ظرفیت های استانی جوابگو نیست شهرداری ها و دهیاری ها باید تجهیزات لازم را اجاره نمایند و ما هم در تامین اعتبار یاری خواهیم کرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع اسکان موقت سیل زدگان در شهرستان فیروزکوه اشاره نمود و اضافه کرد: تعدادی از خانوارها ترجیح می دادند که در منازل اقوام خود ساکن باشند اما فرمانداری چند کانکس برای اسکان موقت در نظر گرفته و اگر لازم باشد امکان افزایش آنها وجود دارد. اگر خانواری نیز تمایل به اسکان در کانکس ها نداشته باشد برای آنها خانه رهن می کنیم تا در آنجا ساکن شوند.

وی تاکید نمود: هدف از تشکیل این جلسات پیگیری بازسازی و اقدامات عمرانی منطقه ها سیل زده است و از سوی دیگر نیز در خصوص پیشگیری حوادث آینده بحث و گفت وگو کنیم. بی تردید شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداری متولی برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز است که باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. در حال حاضر اطلس نقاط بحرانی و آسیب خیز استان تهران تهیه شده و به دستگاه های مرتبط داده شده است تا نسبت به برطرف آسیب و خطر کانون های سیل خیز اقدام نمایند. البته هر یک از دستگاه ها نیز برنامه های جزئی برای این امر تهیه نموده اند.

منصوری ادامه داد: بخشی از مشکل اعتبارات ضروری است چراکه بعضی طرح ها با اعتبارات استانی قابل انجام نیست و احتیاج به اعتبارات ملی دارد و از سوی دیگر بعضی طرح ها احتیاج به نامعتبر است و نباید معطل اعتبار بماند. در سیل اخیر حدود سه هزار میلیارد تومان خسارت نهایی شده و به دستگاه های ذی ربط ارائه شده است که ممکن است به این رقم اندازه جزئی اضافه گردد.

استاندار تهران در تشریح عملکرد مدیران دستگاه های مختلف در سیل اخیر گفت: همه مدیران پای کار بودند و مدیریت و حضور میدان از موضوعاتی بود که به صورت جدی دنبال شد. پس از حادثه نیز دستگاه هایی که باید وظایف مختلف را پیگیری می کردند کار خود را به خوبی انجام دادند و در مجموع عملکردشان مثبت بود و نمره قبولی می گیرند و تعداد بسیار کمی دستگاه هایی بودند که ضعف های جزئی داشتند که امیدواریم در کمترین زمان ممکن ضعف ها را جبران نمایند.

منبع: فرارو

به "خسارت 3هزار میلیارد تومانی سیل فیروزکوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 3هزار میلیارد تومانی سیل فیروزکوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید