راه چاره هایی برای حفظ سلامت خود هنگام آغاز موج سرما و بارش برف

به گزارش وبلاگ دریا، ترفندهایی وجود دارد که برای پشت سر گذاشتن موج سرما و بارش برف، می توان از آنها بهره مند شد.

راه چاره هایی برای حفظ سلامت خود هنگام آغاز موج سرما و بارش برف

وبلاگ دریا - برای حفظ سلامت و محافظت از خود هنگام وقوع موج سرما و بارش برف، می توان کار هایی نظیر عایق کاری دیوار ها و سقف های محل سکونت خود انجام داد. با پایین نگه داشتن درجه حرارت محل سکونت یا کار (کمتر از حد نرمال) در مصرف سوخت صرفه جویی کنید و برای گرم شدن از پوشاک چندلایه، سبک، دستکش، شال گردن و کلاه بهره ببرید.

با آغاز فصل سرما، برای آمادگی در شرایط اضطراری مانند بارش شدید برف، تگرگ، باران و مسدود شدن جهت های ارتباطی، همیشه مواد غذایی و آب در منزل جهت تأمین احتیاج چند روزه خانواده آماده داشته باشید. هنگام بارش برف، یخبندان و لغزندگی معابر، حتی المقدور از سفر های غیرضروری و خروج از خانه خودداری کنید. بعلاوه اجازه ندهید بچه ها و سالخوردگان در چنین شرایط جوی از منزل خارج شوند.

در روز های برفی و یخبندان از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نکنید؛ هنگام عبور از عرض خیابان در مواقع بارش برف و یخبندان با در نظر گرفتن فاصله از وسیله نقلیه، با احتیاط کامل عبور و از دویدن خودداری کنید، چون احتمال لغزندگی و تصادف با وسایل نقلیه در حال عبور زیاد است. برای حفظ ایمنی خود هنگام گذر از روی پلکان های برف گیر ساختمان ها، پل های عابر پیاده و پل های فلزی روی جوی ها، بااحتیاط عبور کنید و در صورت امکان از کفش عاج دار در فصل زمستان استفاده گردد.

برای حفظ ایمنی خود هنگام گذر از معابر در روز های برفی و یخبندان، نسبت به یخ زدگی سطوح و سقوط قندیل های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان ها، جوانب احتیاط را رعایت کنید. هنگام بارش برف شدید از انجام فعالیت های خسته کننده و بی نتیجه مانند برف روبی، خودداری کنید؛ زیرا می تواند موجب وارد آمدن فشار بر قلب و در نتیجه حمله قلبی گردد.

هنگام اطلاع از وقوع بارش سنگین برف، برای آمادگی در شرایط اضطراری، گوشی ها و پاور بانک های خود را شارژ کنید. بعلاوه برای آمادگی در مواقع قطع برق، در صورت داشتن چراغ قوه های شارژی آن ها را شارژ کنید یا چراغ قوه با چند باطری یدک تهیه و در دسترس قرار دهید.

برای حفظ ایمنی خود، اگر در منزل و در یک برف سنگین گیر نموده اید؛ در صورتی که آب و برق و گاز شما هنوز وصل است براى باقى ماندن جریان گاز و نیز قطع نشدن برق، صرفه جویی کنید. بعلاوه آب ذخیره کنید، چون هرلحظه ممکن است به دلیل یخ زدگی لوله ها، آب قطع گردد. برای صرفه جویی در انرژی، درب اتاق هایی مانند پذیرایى و اتاق خواب بچه هاتان که مورد استفاده نیستند را بسته، سپس شوفاژ و بخارى آن ها را ببندید تا با مصرف کمتر گاز از احتمال قطع گاز به خاطر افت فشار بکاهید.

برای حفظ ایمنی هنگام استفاده از وسایل گرمایشی نظیر بخاری گازی، نفتی، هیزمی و کرسی، همه درزهاى پنجره ها و در ها را مسدود نکنید، بعضی از درز ها را برای تهویه هوا و جلوگیری از گازگرفتگی باز بگذارید. در صورت استفاده از پیک نیک، چراغ والور و علاءالدین برای تأمین گرما، روشنایی و پخت وپز، تمام منافذ خانه یا اتاق را مسدود نکنید تا از خطر گاز های سمی و مسمومیت در امان باشید.

برای دریافت آخرین اطلاعات شرایط آب وهوایی، از رادیو، تلویزیون و خبرگزار ی های معتبر، اخبار را پیگیرى کنید.

وبلاگ دریا اجتماعی رفاه و تعاون

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه چاره هایی برای حفظ سلامت خود هنگام آغاز موج سرما و بارش برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره هایی برای حفظ سلامت خود هنگام آغاز موج سرما و بارش برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید