راه آهن ایران دو هفته دیگر به افغانستان متصل می شود

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان نمود در راستای تلاش دولت برای تکمیل کریدورهای ترانزیتی و افزایش مسیرهای ریلی بین المللی، راه آهن خواف- هرات تا دو هفته دیگر افتتاح می شود.

راه آهن ایران دو هفته دیگر به افغانستان متصل می شود

به گزارش ایرنا، عباس خطیبی درباره جدیدترین پروژه های ریلی در آستانه تکمیل و افتتاح، اضافه کرد: پروژه راه آهن خواف- هرات به زودی افتتاح شده و تا خاتمه همین ماه راه آهن ایران به راه آهن افغانستان متصل می شود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید از ابتدا تکمیل کریدورهای ترانزیتی و ارتباط با همسایگان را از اولویت برنامه های خود قرار داده بود، در این راستا تلاش کرد مرزهای ریلی کشور را گسترش دهد.

به گفته خطیبی، افتتاح مرز ریلی سرخس و تلاش برای ساخت راه آهن شلمچه به بصره که راه آهن ایران را به عراق متصل می کند، از جمله برنامه های دولت برای گسترش ارتباطات ریلی بین المللی است.

وی ادامه داد: از سال 96 تا 98 با اتصال 5 مرکز استان به شبکه ریلی، سهم ریل را در حمل و نقل کشور گسترش دادیم و توانستیم تا 60درصد بیشتر از دولت های گذشته به جهتهای ریلی کشور اضافه کنیم.

خطیبی افتتاح راه آهن همدان، کرمانشاه، رشت، بستان آباد و ارومیه را مثال زد و گفت: ظرف مدت دو سال و با فعال نگه داشتن همه کارگاه ها 5 مرکز استان را به ریل وصل کردیم و برای سال 1399 و 1400 نیز به طور ویژه چند طرح ریلی مهم را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به آغاز عملیات ریل گذاری راه آهن چابهار- زاهدان که روز گذشته و با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار گشت، گفت:ریل گذاری این جهت از سمت زاهدان سه ماه پیش آغاز شد و در این 3 ماه 32 کیلومتر ریل گذاری شده است، برای پیشرفت سریع پروژه روز گذشته ریل گذاری را از سمت چابهار آغاز کردیم و تمهیدات لازم برای ادامه کار به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.

معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: خط ریلی چابهار - زاهدان - میلک - سرخس در مجموع یکهزار و 640 کیلومتر طول دارد که 610 کیلومتر آن از چابهار تا زاهدان و با احتساب خطوط فرعی 730 کیلومتر بوده و طول جهتبخش شمالی ایرانشهر تا زاهدان 316 کیلومتر است.

خطیبی از حمایت سازمان برنامه و بودجه برای تسریع در ساخت پروژه های ریلی تقدیر کرد و گفت: فقط در سال جاری 2 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های ریلی اختصاص داده شده است و در صورت ادامه همین جهت می توانیم تا خاتمه دولت سه هزار و 300 کیلومتر پروژه را به مرحله افتتاح برسانیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "راه آهن ایران دو هفته دیگر به افغانستان متصل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن ایران دو هفته دیگر به افغانستان متصل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید