راه اندازی استارت آپ رتبه بندی کتاب، راه کار رونق تألیف است

به گزارش وبلاگ دریا، فریاد ناصری، مدیر انتشارات حکمت کلمه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب گفت: بزرگترین مشکل در برابر تألیف، نبود سیستم منظمی برای تبلیغ کتاب هاست. من تمامی کتاب های داستانی خود را به قیمت قدیم می فروشم، نهایتا 30 هزار تومان، تا شاید با قیمت بتوانم فردی را به خرید کتاب ایرانی ترغیب کنم.

راه اندازی استارت آپ رتبه بندی کتاب، راه کار رونق تألیف است

وی اضافه کرد: امروزه خیلی افراد می گویند مشکل ما گرانی است من تکذیب می کنم. می گویند مشکل تأمین کاغذ است تکذیب می کنم. از نظر آماری اصلا نمی پذیرم با وجود جمعیت 80 میلیونی ایران، کتابی با تیراژ 500 نفروشد، علت این اتفاق بی خبری مردم از این کتاب است. من از تمامی ابزار استفاده کردم ولی به نتیجه ای نرسیدم. بخش فکری و نظری ما غنای بسیاری دارد اما ما نمی توانیم آن را درست ارائه کنیم. در مثال ساده تر، ما مهد زعفران جهان هستیم ولی بسته بندی درستی نداریم، همین می گردد که تاجر زعفران ما را می خرد و با بسته بندی زیبا در اسپانیا به فروش می رساند. ما مولانا را داریم ولی نسخه به روزشده سینمایی آن در غرب و روم ساخته می گردد.

مدیر انتشارات حکمت کلمه توضیح داد: در واقع نکته این نیست که تألیف ما ضعیف است؛ بلکه در ارائه آن ضعیف هستیم. واقعا هرکسی ایده خوبی برای معرفی کارهای انتشارات ما داشته باشد حاضرم با او قرارداد ببندم. من تضمین می کنم اگر یک کتاب خوب معرفی گردد نه تنها 500 جلد بلکه 1000 جلد از آن به فروش خواهد رسید. حتی در کنار معرفی می توان استارتاپی برای نمره دهی به کتاب ها تأسیس کرد که مردم پس از خواندن آن کتاب به آن نمره دهند و مثل سایت های خارجی یک معیار درست و کامل برای نمره دهی داشته باشیم، حتی خانه کتاب که اطلاعات تمامی کتاب ها را دارد می تواند به سادگی یک بخش برای نمره دهی اضافه کند. اگر این مشکل حل گردد تمام مسائل دیگر نیز حل خواهد شد. گرانی و مسائل ناشران و نویسندگان و .... به چشم نخواهد آمد. به نظر من رسانه ها هر کتاب را در قالب یک ویدئو یک الی دو دقیقه ای معرفی نمایند، بعد از آن خواهیم دید کتاب ترجمه بیشتر فروش می رود یا تألیف؟

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "راه اندازی استارت آپ رتبه بندی کتاب، راه کار رونق تألیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی استارت آپ رتبه بندی کتاب، راه کار رونق تألیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید