راه نجات آب کشور مدیریت به هم پیوسته حوضه های آبریز است

به گزارش وبلاگ دریا، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: همه معتقدند که راه نجات آب کشور، تشکیل مدیریت به هم پیوسته حوضه های آبریز است.

راه نجات آب کشور مدیریت به هم پیوسته حوضه های آبریز است

به گزارش وبلاگ دریا، قاسم تقی زاده خامسی عصر چهارشنبه در آئین آغاز به کار رسمی پروژه ساز و کاری مدیریت به هم پیوسته حوضه های آبریز، در نوزدهمین هفته از پویش #هرهفته الف -ب-ایران با یادآوری پیشینه اقدام های صورت گرفته در این راستا از سال 1322 با شکل گیری بنگاه های آبیاری تا 1385 و شکل گیری شرکت های استانی در کشور اظهار کرد: از سال 1385، صنعت آب دچار افت و خیزهای زیادی شده و اتفاق های زیادی رخ داده است، اما اتفاقی که امروز رخ داده و ادامه یکپارچه سازی شرکت های آب شهری و روستایی است، اقدامی جسورانه و حاصل چند دهه تجربه و مورد نیاز و الزامی است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: در نبود این مدیریت اتفاق های دیگری نظیر تشکیل شوراها رخ داده است، اما همه این ها در مدیریت یکپارچه نهفته است. با اقدام امروز، تمام ایده های مطرح در کمیته ها و شوراهای پیش از این، در مدیریت یکپارچه حوضه های آبریز قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: برای تغییر این ساختار با اغلب وزرای پیشین و معاونان وزرا، کارشناسان در سطوح مختلف و مدیران صحبت کرده ام؛ جز یکی دو مورد از شرایط موجود رضایت نداشتند.

تقی زاده خامسی گفت: کسی هم ندیدم که از تشکیل این مدیریت دفاع نکند؛ همه معتقدند که راه نجات آب کشور تشکیل مدیریت به هم پیوسته حوضه های آبریز است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر، باید دنبال سازگاری با کمبود منابع آبی باشیم که با مشارکت دیگر وزارتخانه و سازمان ها انجام می شود و گام های بزرگی در این زمینه برداشته شده است.

تقی زاده خامسی گفت: بدون تفاهم این کار به نتیجه نخواهد رسید، سند سازگاری با کمبود منابع آبی مهم است، ممکن است نقص داشته باشد اما این که برنامه ای دادیم بهتر از نبود آن است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران گفت: برنامه سازگاری با کمبود منابع آبی در استان ها را باید جدی بگیریم، هماهنگی لازم وجود دارد و جلسات در حال شکل گیری است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راه نجات آب کشور مدیریت به هم پیوسته حوضه های آبریز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه نجات آب کشور مدیریت به هم پیوسته حوضه های آبریز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید