رقابت 138 کاندیدا در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای 38 نفر

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز با بیان این که از برنامه زمانبندی انتخابات جلو هستیم و تمامی امور طبق روال انجام می گردد، گفت: طبق آخرین گزارشات، 138 کاندیدا در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو رقابت خواهند کرد.

رقابت 138 کاندیدا در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای 38 نفر

بهروز مهدوی در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، 1002 شعبه اخذ رای معین شده که799 شعبه آن در شهرستان تبریز قرار گرفته است؛ همچنین در روستاهای شهرستان تبریز، سردرود و باسمنج نیز 77 شعبه، بخش خسروشهر و روستاهایش 39 شعبه و در شهر تبریز نیز 683 شعبه (677 شعبه ثابت و شش شعبه سیار) معین شده است.

وی با اشاره به این که در شهرستان اسکو نیز 119 شعبه اخذ رای معین شده است، اضافه کرد: در شهر اسکو 16 شعبه اخذی رای ثابت و یک شعبه سیار، در شهرسهند 39 شعبه ثابت و دو شعبه سیار، در بخش ایلخچی و روستاهایش 31 شعبه ثابت و دو شعبه سیار قرار خواهد داشت.

وی با بیان این که در شهرستان آذرشهر، 84 شعبه اخذ رای معین شده است، گفت: در شهر آذرشهر 19 شعبه ثابت و دو شعبه سیار، در بخش مرکزی آذرشهر و روستاهایش 25 شعبه ثابت و پنج شعبه سیار، در بخش ممقان و روستاهایش 10 شعبه ثابت و یک شعبه سیار و در بخش گوگان و روستاهایش نیز 21 شعبه ثابت و یک شعبه سیار قرار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز با تاکید بر این که نسبت به دوره قبل، 100 شعبه اخذ رای را در حوزه انتخابیه افزایش داده ایم، گفت: بلافاصله پس از اتمام رای گیری، شمارش آرای شروع شده و با این روال، پیش بینی می کنیم که طی روز بعد از اتمام انتخابات نتایج را اعلام کنیم.

وی با بیان این که در شهرستان تبریز یک میلیون و 379 هزار و 770 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: تعداد واجدان شرایط رای دادن در کل حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز برابر با یک میلیون و 581 هزار و 237 نفر است.

وی با بیان این که 328 داوطلب شرکت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مرکز تبریز ثبت نام نموده بودند، اضافه کرد: طبق آخرین گزارشات، 138 نفر تایید صلاحیت شده و به عنوان کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به رقابت خواهند پرداخت.

مهدوی با بیان این که امروز لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان و نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر می گردد، اضافه کرد: تبلیغات کاندیداها از بامداد پنجشنبه 24 بهمن شروع شده و به مدت هفت روز تا ساعت 8 صبح پنجشنبه 30 بهمن ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که ابعاد تمامی آثار تبلیغاتی شامل بنر، عکس، پرسشنامه، نام کاندیدا و... نباید بیش از 50 در 70 سانتی متر باشد، اضافه کرد: در تعداد آثار انتخاباتی محدودیتی وجود ندارد و باید در محل ستاد تعیینه ای باشد تا معلوم گردد که محل موردنظر، ستاد یک کاندیدا است.

وی با تاکید بر این که آثار تبلیغاتی باید در محل مجاز نصب شوند، اضافه کرد: کاندیداها می توانند در هر منطقه شهرداری صرفا دو ستاد تبلیغاتی شامل خواهران و برادران داشته باشند. اقلام تبلیغاتی نیز باید طبق تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چاپ گردد، در غیر این صورت چاپخانه بدون تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حق چاپ ندارد.

فرماندار تبریز با بیان این که حدنصاب کسب نمایندگی در این دوره، 20 درصد کل آرای صحیح(معادل یک پنجم) است، اظهار کرد: تمامی موارد انتخاباتی به دقت رصد می گردد.

وی با تاکید بر این که از مردم از همان شروع رای گیری پای صندوق های رای حاضر شوند و به انتها وقت موکول ننمایند، گفت: اسامی کاندیداها باید با خط خوانا در کادرهای تعیین شده برگ رای درج گردد.

وی با بیان این که که متولدین دوم اسفند سال 80 به بعد دارای 18 سال تمام بوده و می توانند در رای گیری شرکت نمایند، اضافه کرد: رای دهندگان حتما کارت ملی خود را نیز به همراه داشته باشند و چنانچه کارت ملی همراهشان نبود شماره ملی خود را به خاطر داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تبریز با تاکید بر این که نامزدها به ازای هر شش شعبه می توانند یک نماینده در محل شعبه داشته باشند، اضافه کرد: نمایندگان نامزدها حق دخالت در فرایند رای گیری را ندارند و درصورت مشاهده مشکل در فرایند برگزاری انتخابات می توانند مراتب را به رییس شعبه اطلاع دهند.

تشکیل پفراینده تخلف انتخاباتی برای 38 نفر در تبریز

وی با بیان این که تا به امروز هیچ ائتلاف رسمی در رابطه با انتخابات ثبت نام ننموده است، اضافه کرد: تا به امروز برای 38 نفر پفراینده تخلف انتخاباتی در ستاد پیشگیری از تخلفات تشکیل شده که دو مورد نیز منجر به صدور حکم شده است؛ آنانی که در فضای مجازی اقدام به تخریب سایر کاندیداها می کردند پفراینده تشکیل شده و ستادپیشگیری از تخلفات انتخاباتی بسیار جدی عمل می نماید.

وی با بیان این که در رابطه با میزان مشارکت نظرسنجی ننموده و سفارشی ننموده ایم، اضافه کرد: دستگاه هایی که در این خصوص نظرسنجی نموده اند نیز اطلاعات خود را به ما نداده اند.

مهدوی اضافه کرد: با توجه به این که حدنصاب کسب کرسی نمایندگی 20 درصد کلی آرای است، احتمال می دهیم که انتخابات حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به دور دوم نیز کشیده گردد و آمادگی های لازم در این زمینه را داریم.

وی اعلام کرد: در لیست 138 نفری کاندیداها یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، اسامی نمایندگان فعلی مجلس، نمایندگان ادواری و بعضی چهره های سیاسی دیده می گردد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بارش های اخیر اشاره نمود و گفت: باید در این رابطه از مردم عذرخواهی کنیم، چراکه گلایه داشتند، البته شهرداری هم امکانات کافی برای این حجم بارش را نداشت؛ معتقدم باید اطلاع رسانی دقیق و شفاف در مورد جمع آوری برف انجام می شد و باید همه یاری نمایند تا فرهنگ صبوری و همکاری جا بیافتد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رقابت 138 کاندیدا در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای 38 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت 138 کاندیدا در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای 38 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید