روغن نارگیل اصل برای رشد مو

به گزارش وبلاگ دریا، استفاده از روغن نارگیل اصل بر روی مو می تواند موجب بهبود کلی سلامتی مو شود. این مقاله خلاصه ای از اهمیت این روغن را برای مو بیان می کند.

روغن نارگیل اصل برای رشد مو

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

استفاده از روغن نارگیل اصل بر روی مو می تواند موجب بهبود کلی سلامتی مو شود. این مقاله خلاصه ای از اهمیت این روغن را برای مو بیان می کند.

یک تفاوت اساسی بین روغن نارگیل تصفیه شده تجاری و روغن نارگیل با ارزش تجاری وجود دارد. روغن نارگیل تصفیه شده از هسته خشک نارگیل استخراج می شود، در حالی که روغن نارگیل اصل از گوشت نارگیل تازه بدست می آید. علاوه بر این، روغن دومی که از روش شیمیایی اصلاح نشده استفاده نشده است، مواد طبیعی موجود در روغن باقی می ماند. به همین دلیل، عمر مفید این روغن بسیار طولانی تر است. استفاده از این روغن برای رشد مو یک روش سنتی برای درمان مو در نقاط مختلف جهان است.

روغن نارگیل اصل برای مراقبت از پوست و مو

هنگامی که این روغن به طور موضعی بر روی پوست و مو استفاده می شود، مقدار زیادی مواد مغذی طبیعی را برای مو فراهم می کند. مسائل ناشی از ریزش مو به علت عملکرد میکروب های مختلف روی پوست سر است. لوریک و اسید اسکوریک موجود در روغن نارگیل به نام مواد ضد میکروبی عمل می کنند و به موها در از بین بردن میکروب ها کمک می کند. این روغن غنی از ویتامین E است که پوست سر را سالم و رشد مو را بهبود می بخشد. ماساژ سر با استفاده از این روغن پوست سر را از شوره سر، شپش سر و غیره خلاص می کند. محتوای پروتئین و خواص مرطوب کننده این روغن می تواند موهای آسیب دیده را درمان کند. بنابراین، به نام یک نرم کننده مو عمل می کند.

همچنین ممکن است به نام یک روغن ماساژ برای پوست استفاده شود. یک مرطوب کننده عالی است و برای تمام انواع پوست مناسب است. بهترین بخشی از این روغن این است که هیچ اثری جانبی بر روی پوست ندارد. هنگامی که بر روی پوست خشک استفاده می شود، خشکی پوست را از بین می برد. ممکن است مسائل پوستی مختلف مانند پسوریازیس، اگزما و درماتیت با این روغن درمان شود. دارای خواص آنتی اکسیدانی است که در جلوگیری از نشانه های زودرس مانند چین و چروک پوست، تیره شدن پوست و ... موثر است.

درمان

برای درمان شما باید یک روغن با کیفیت خوب بخرید که می تواند در فروشگاه های مواد غذایی مختلف یافت شود. سپس دستورالعمل های گام به گام زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: این روغن در آب و هوای سرد نگه دارید. در این حالت، شما باید یک روغن را در یک کاسه بریزید و آن را با قرار دادن در یک ظرف با آب گرم ذوب کنید. حتی اگر روغن در حالت مایع باشد، باید آن را به همان شیوه گرم کنید.

مرحله 2: چند قطره روغن اسانس روغن های ضروری را به روغن نارگیل گرم اضافه کنید. برای این منظور از روغن اسطوخودوس استفاده کنید زیرا اثر آرامبخشی روی اعصاب دارد و از این رو ممکن است باعث کاهش استرس شود. همچنین شما می توانید از روغن های دیگر مانند روغن رزماری، روغن درخت چای، اسانس سدر، و غیره استفاده کنید.

مرحله 3: موهای خود را به طور کامل شانه کنید روغن را روی کف دست خود قرار دهید و به آرامی با سر انگشتان دست خود سر را ماساژ دهید. ماساژ چند دقیقه طول می کشد انگشتان دستتان را به صورت دایره ای حرکت دهید. سپس روغن نارگیل به جای مانده را روی مو به طوری که یک پوشش ضخیم بر روی آن شکل گرفته باشد بمالید.

مرحله 4: سر خود را با کلاه دوش بپوشانید تا روغن به طور کامل جذب شود. اگر موهای خشک دارید، باید روغن را در طول شب استفاده کنید. اما برای شرایط نرمال و جلوگیری از ایجاد موی چرب، 2-3 ساعت از این درمان کافی است.

مرحله 5: در نهایت، با استفاده از شامپو که برای نوع موی شما مناسب است، روغن را بشویید. شما ممکن است دوبار شامپو کنید تا روغن را کاملا از مو جدا کنید. بعد از این درمان، لازم نیست هرگونه تهویه مطبوع مو را اعمال کنید.

این درمان بسیار ساده است و سرگرم کننده است. اگر این درمان دو روز در هفته انجام شود، ممکن است متوجه شوید که شکستگی مو تا حد زیادی کاهش یافته است. این مراقبت از مو حتی بافت مو را بهبود می بخشد.

منبع: راسخون

به "روغن نارگیل اصل برای رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن نارگیل اصل برای رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید