رویکرد خطرناک کاخ سفید در برابر کرونا و افزایش انتقادها

به گزارش وبلاگ دریا، مخالفت کاخ سفید با توصیه های بهداشتی درباره ویروس کرونا انتقادهای شدیدی را از سوی کارشناسان در آمریکا برانگیخته که نگران ارسال پیامی نادرست از سوی دولت به شهروندان هستند.

رویکرد خطرناک کاخ سفید در برابر کرونا و افزایش انتقادها

به گزارش تارنمای هیل (تریبون کنگره آمریکا)، با وجود افزایش مبتلایان به کرونا در ایالت اوکلاهاما و توصیه مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها درباره خودداری از برگزاری گردهمای در این کشور، رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز(شنبه 31 خرداد) یکی از این گردهمایی ها را در فضاهای سرپوشیده برگزار کند.

ترامپ و مایک پنس معاونش، افزایش تعداد مبتلایان در ایالت های مختلف را رد کرده و آن را به دلیل افزایش تعداد آزمایش ها دانسته اند.

ترامپ در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: تعداد موارد ابتلا در اوکلاهاما بسیار اندک بوده و ویروس ضعیف شده است.

در اوکلاهاما فقط در چهار روز گذشته بیش از یک هزار و 100 مورد مبتلا به کرونا گزارش شده است.

هووارد کوه - Howard Koh دستیار پیشین وزارت بهداشت و خدمات انسانی در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت: مساله همیشگی این بوده که پیام های ضد و نقیضی ارسال می شود. این امر فقط تردید و سردرگمی عمومی را به همراه دارد و احتمال واکنش ملی هماهنگ را تضعیف می کند.

براساس این گزارش، ترامپ و پنس نشان داده اند که علاقه مند به گشودن فعالیت های تجاری و لغو محدودیت های کرونایی هستند و از اینکه فرمانداران بدون توجه به پروتکل های مرکز پیشگیری از بیماری ها به سرعت در این زمینه عمل کرده اند، خوشحال اند.

رئیس جمهوری آمریکا و معاونش هر دو تمایل دارند غلبه کشور بر ویروس را اعلام کرده و نشان دهند که کشورشان به حالت عادی بازگشته است.

کارشناسان نگرانند که در گردهمایی اوکلاهاما، ده ها هزار نفر شانه به شانه هم در یک محل سرپوشیده گردهم آیند و فریاد بکشند و شعار دهند.

کایلین مک اننی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نگرانی مسئولان بهداشتی کشور درباره گردهمایی اوکلاهاما را بی مورد دانسته و گفته، هرکسی به تصمیم خود در این گردهمایی شرکت می کند و در این مراسم ماسک استفاده نخواهد کرد.

ترامپ از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تلاش کرده آن را کم اهمیت نشان دهد و تجویزهای مختلفی را از جمله استفاده از داروی ضدمالاریا برای درمان آن پیشنهاد داده که گاهی سبب مرگ افراد شده است.

طبق آخرین آمار، تا به امروز بیش از 2 میلیون 297 هزار نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده که افزون بر 121 هزار و 400 نفر از آنها جان باخته اند.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "رویکرد خطرناک کاخ سفید در برابر کرونا و افزایش انتقادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد خطرناک کاخ سفید در برابر کرونا و افزایش انتقادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید