زیان 15 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ

به گزارش وبلاگ دریا، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با افزایش هزینه های فراوری، قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده با نرخ تمام شده اختلاف معناداری دارد.

زیان 15 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ

آقای محمدعلی کمالی سروستانی گفت:با توجه به هزینه های بالای فراوری، حداقل قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده بالای 49 هزار تومان است که بواسطه نبود کشش بازار، مرغداران در فروش هر کیلو مرغ 15 هزار تومان زیان می نمایند.

به گفته او، در شرایط کنونی که عرضه بیش از تقاضاست، دولت با قیمت های حمایتی باید اقدام به جمع آوری مرغ مازاد، تسهیل صادرات و پرداخت مشوق صادراتی جهت پایداری فراوری کند.

کمالی سروستانی می گوید: گرچه در تیرماه برآوردها حاکی از آن بود که جوجه ریزی به حدود 106 تا 107 میلیون قطعه برسد، اما این مقدار محقق نشد که با این وجود پیش بینی می گردد جوجه ریزی مرداد به 81 تا 82 میلیون قطعه برسد.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: طبق روال همه ساله در شهریور تقاضا برای خرید مرغ بواسطه تخصیص بخشی از درآمدهای خانوار به بازگشایی مدارس کاهش می یابد که این موضوع می تواند اثر منفی در بازار داشته باشد.

آنالیز های میدانی نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ 50 تا 55 هزار تومان، ران مرغ 48 تا 53 هزار تومان، سینه 100 تا 110 هزار تومان و فیله مرغ 120 تا 130 هزار تومان است که همچنان مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می گردد.

بسیاری از کارشناسان صنعت مرغداری براین باورند که با اصلاح نظام یارانه و نزدیک شدن نرخ نهاده دامی به بازار آزاد، قیمت گذاری دستوری معنایی ندارد و تنها دولت در راستای حمایت از مرغداران قیمت خرید حمایتی باید اعلام کند که به رغم توافق نرخ 49 هزار تومان به ازای خرید هر کیلو مرغ از مرغدار، اما تا به امروز پشتیبانی امور دام با این نرخ خرید نکرده است.

وبلاگ دریا مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زیان 15 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیان 15 هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید