سطح بالای تری گلیسرید

به گزارش وبلاگ دریا، تری گلیسرید ها چربی هایی هستند که برای فراوری انرژی بدن به کار می فرایند. این مقاله اطلاعات مفیدی درباره سطح بالای تری گلیسرید بدن ارائه می نماید.

سطح بالای تری گلیسرید

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

تری گلیسرید ها چربی هایی هستند که برای فراوری انرژی بدن به کار می فرایند. این مقاله اطلاعات مفیدی درباره سطح بالای تری گلیسرید بدن ارائه می نماید.

تری گلیسرید ها شکل اصل چربی هستند. تری گلیسرید ها با ترکیب سه مولکول اسید چرب و یک مولکول گلیسرول به وجود می آیند. تری گلیسرید ها هم به وسیله بدن فراوری می شوند و هم به وسیله مواد غذایی دریافت می شوند. تری گلیسرید ها نقش های مختلفی در بدن بر عهده دارند که برای بقاء حیاتی هستند. آن ها منبع انرژی هستند و هنگامی که کربوهیدرات ها در دسترس نباشند بدن از تری گلیسرید ها برای فراوری انرژی مورد احتیاج خود استفاده کند. تری گلیسرید ها به صورت لایه در زیر پوست تجمع پیدا می نمایند. کارکرد تری گلیسرید ها در اینجا پوشش دادن بدن در مقابل تغییرات دماست. میزان میانه تری گلیسرید کمتر از 150 mg/dL است. هنگامی که سطح تری گلیسرید بین 200-400 mg/dL باشد تری گلیسرید بالا و هنگامی که بالاتر از 500 باشد تری گلیسرید بسیار بالا نامیده می گردد. بیماری افزایش بیش از حد سطح تری گلیسرید هیپرتری گلیسریدمی نامیده می گردد. این بیماری به نوبه خود می تواند منجر به بروز بیماری های دیگر گردد.

علائم تری گلیسرید بالا

افزایش سطح تری گلیسرید بالا ممکن است با علائم همراه باشد یا نباشد. اگر علائم تری گلیسرید بالا وجود داشته باشد عبارتند از التهاب پانکراس، حالت تهوع، تب، استفراغ، از دست دادن اشتها و درد ناگهانی و شدید در شکم. تری گلیسرید بالا و دیابت و تری گلیسرید بالا و تیروئید اغلب با هم ارتباط دارند. سطح بالای تری گلیسرید کبد را هم تحت تأثیر قرار می دهد. کبد چرب شایع ترین بیماری است. کبد چرب اغلب با زردی کبد به خاطر از بین رفتن سلول های کبدی همراه است.

علل افزایش سطح تری گلیسرید

بیماری های خاصی می توانند منجر به افزایش غیر عادی در سطح تری گلیسرید شوند. آن ها عبارتند از چاقی، پرخوری، اختلالات کلیوی، دیابت کنترل نشده و کم کاری تیروئید. بعضی داروها هم گزار شده اند که منجر به افزایش سطح تری گلیسرید می شوند. از این داروها می توان به تاموکسی فن، استروئید ها، داروهای ادرارآور، قرص های ضد بارداری، استروژن و غیره اشاره نمود. ژنتیک هم می تواند در افزایش سطح تری گلیسرید نقش داشته باشد.

معالجه طبیعی

در ادامه مقاله اقداماتی برای پیشگیری از افزایش سطح تری گلیسرید ارائه شده اند. روش های خانگی ساده زیادی بدین منظور وجود دارند.

روزانه 8-10 لیوان آب بخورید. نوشیدن آب کافی فعالیت کلیه ها برای دفع مواد زائد را تحریک می نماید.

5-6 تکه چوب دارچین را در سه فنجان آب بجوشانید. یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه و مصرف کنید.

دانه آفتابگردان در تنظیم سطح تری گلیسرید مفید است.

مصرف روزانه یک فنجان آب پیاز به سم زدایی خون و درمان بی خوابی یاری می نماید و فعالیت قلب را تنظیم می نماید.

سویا و محصولات سویا را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

به طور منظم ورزش کنید تا چربی های اضافه را بسوزانید. این برترین روش طبیعی برای کاهش تری گلیسرید است.

تعیین شده است افرادی که سبک زندگی بی تحرکی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به افزایش سطح تری گلیسرید هستند. اگر می خواهید تری گلیسرید خود را کاهش دهید، باید سبک زندگی خود را تغییر دهید و به طور منظم ورزش کنید.

منبع: راسخون

به "سطح بالای تری گلیسرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سطح بالای تری گلیسرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید