سفید کردن دندان با زرد چوبه چه فوایدی دارد؟

به گزارش وبلاگ دریا، زردچوبه یک محصول کاملا طبیعی است که همین موضوع باعث می گردد بیشتر از دیگر محصولات که کمترطبیعی هستند و یا تجاری هستند مورد توجه واقع گردد.

سفید کردن دندان با زرد چوبه چه فوایدی دارد؟

سفید کردن دندان با زرد چوبه چه فوایدی دارد؟

سفید کردن دندان با زردچوبه با استفاده از پودر زردچوبه، ساخت و مصرف خمیردندان خانگی زردچوبه و خمیردندان آماده زردچوبه امکان پذیر است. خاصیت سفید نمایندگی زردچوبه هنوز به صورت علمی اثبات نشده است، اما متخصصان دهان و دندان اعتقاد دارند که زردچوبه فواید زیادی برای سلامت دندان و لثه دارد.

زردچوبه یک ادویه بسیار محبوب جهانی است که ریشه آن در آسیا وجود دارد. از هزاران سال پیش زردچوبه را به عنوان ماده ای برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری ها می شناختند. امروزه هم زردچوبه یک درمان خانگی برای بسیاری از بیماری ها و تهدیدات جدی سلامتی به شمار می رود. علاوه بر دیگر ویژگی های درمانی، زردچوبه می تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای سلامتی دندان و سفیدسازی آنان به کار رود. استفاده از زردچوبه خطری ندارد و برای بسیاری بهتر از دیگر روش های درمانی برای دندان است.

زردچوبه چه کاری می تواند برای دندان شما انجام دهد؟

طبق نظر بعضی از دندان پزشکان، متخصصان و سلبریتی ها، سفید کردن دندان با زردچوبه امکان پذیر است. زردچوبه یک محصول کاملا طبیعی است که همین موضوع باعث می گردد بیشتر از دیگر محصولات که کمترطبیعی هستند و یا تجاری هستند مورد توجه واقع گردد. از سوی دیگر، زردچوبه عوارض جانبی سفیدنماینده های دندان تجاری را ندارد. منظور از این عوارض جانبی این موارد است:

ورم لثه

درد لثه

تحلیل لثه

مسائل مینای دندان

سفید کردن دندان با زردچوبه فواید زیر را به همراه دارد:

سفیدی سریع دندان ها

کاهش احتمال ابتلا به درد و التهاب لثه

کاهش احتمال ابتلا به بیماری های لثه

علم در این رابطه چه می گوید؟

سفید کردن دندان با زردچوبه هنوز به صورت علمی اثبات نشده، چراکه تحقیقاتی بر روی این مسئله انجام نشده است. همه شواهد موجود بر اساس تجارب شخصی است. موضوع علمی که راجع به زردچوبه اثبات شده است این است که زردچوبه خواص بسیار فراوانی برای سلامت دهان دارد. خاصیت ضد التهابی و ضدمیکروبی زردچوبه باعث می گردد که افراد به طور گسترده از آن به عنوان یک درمان خانگی برای مراقبت از دندان ها بهره گیرند.

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که کورکومین موجود در زردچوبه می تواند از ایجاد ورم لثه و بیماری های مرتبط با لثه جلوگیری کند. بعلاوه این ماده باعث حذف کردن پلاک، باکتری و التهاب دهان می گردد به طوری که با دهان شویه های قدیمی قابل رقابت است. اما باید روش صحیح استفاده از آن را بدانید. طی مطالعه دیگری که در سال 2013 انجام شد حتی فواید بیشتری از زردچوبه برای سلامت و بهداشت دهان گفته شد. نتایج نشان داد که زردچوبه می تواند باعث کاهش درد دندان گردد و حتی می تواند به عنوان یک درمان پریودنتیست مورد استفاده قرار گیرد. این ماده بعلاوه می تواند باعث پیشگیری از سرطان های گوناگون دهانی گردد.

بعضی خاصیت سفیدسازی زردچوبه را با تأثیر جوش شیرین و کربن فعال برای سفیدسازی دندان مقایسه می نمایند. به نظر می رسد زردچوبه پتانسیل مشابهی دارد اما زمان بیشتری می برد تا بتواند سفیدسازی را به خوبی انجام دهد.

به هر حال زردچوبه به عنوان جایگزین جدی برای درمان های سفیدسازی و زیبایی دندان در نظر گرفته نمی گردد. بعلاوه نمی توان از این کاده به عنوان جایگزینی برای روش های معمول حفظ سلامت عمومی دهان استفاده کرد.

اندازه مصرف

استفاده از زردچوبه به عنوان سفیدنماینده دندان بسیار ساده است و می توان به روش های مختلف از این ماه بهره برد. توصیه می گردد از زردچوبه بیش از یک بار در روز برای سفیدسازی دندان استفاده نگردد. از قلم نیاندازید که بعضی از این روش ها زمان بر تر از استفاده از روش های دیگر سفیدکردن دندان است.

روش های سفید کردن دندان با زردچوبه

1. زردچوبه را به مسواک خود اضافه کنید

این روش ساده ترین و ارزانترین روش استفاده از زردچوبه برای سفیدسازی دندان است. این روش باعث می گردد که برس مسواک شما به رنگ زرد تبدیل گردد. بعلاوه زردچوبه در حالت نپخته، طغم چندان لذت بخشی ندارد و بسیاری ممکن است آن را دوست نداشته باشند. به همین علت اضافه کردن یک یا دو قطره عصاره نعناع می تواند طعم آن را تغییر دهد.

روش استفاده:

1. مقداری از یک پودر زردچوبه با کیفیت را بردارید. مسواک خودتان را مرطوب کنید و آن را در پودر زردچوبه بزنید. مسواک را هرگز به منبع اصلی زردچوبه نزنید چرا که می تواند باعث توسعه باکتری گردد.

2. سپس دندان ها را مانند همواره مسواک بزنید تا پودر زردچوبه به قسمت های مختلف لثه و دندان برسد و بگذارید تا این پودر برای حداقل 5 دقیقه روی دهانتان باقی بماند.

3. سپس دهان خود را کاملا با آب بشویید و سپس دوباره دندان را به یاری خمیردندان یا دیگر محصولات تمیزنماینده دیگر مسواک کنید.

4. دقت کنید که بیشتر از یک مسواک زدن معمولی باید دهان خود را بشویید، چراکه ممکن است هنوز در دهانتان زردچوبه مانده باشد.

2. خمیردندان زردچوبه ای مخصوص خودتان را فراوری کنید

برای فراوری خمیردندان زردچوبه ای مخصوص خودتان باید به راحتی مقداری زردچوبه با کیفیت را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید. بعضی پیشنهاد می نمایند که یک چهارم قاشق چایخوری از پودر زردچوبه را با یک هشتم قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. روغن نارگیل به شما یاری می نماید تا پودر زردچوبه بهتر به دندان ها و لثه بچسبد. علاوه بر این، روغن نارگیل خواص مخصوص خودش را هم برای سلامت و بهداشت دهان داراست.

شما بعلاوه می توانید یک چهارم قاشق چایخوری از جوش شیرین را هم به آن اضافه کنید. یک یا دو قطره عصاره نعناع هم می تواند به بهبود طعم این خمیر یاری کند. از قلم نیاندازید که این روش هم باعث زرد شدن دندان ها می گردد. مانند روش قبلی، از ابزارهای معمول شستشوی دهان پس از استفاده از خمیردندن زردچوبه بهره بگیرید.

3. یک خمیردندان حاوی زردچوبه و کورکومین تهیه کنید

برای این که در زمان کوتاه تری بتوانید سفید کردن دندان با زردچوبه را تجربه کنید، یک خمیردندان حاوی زردچوبه را تهیه کنید. مسئله ای که در استفاده از خمیردندان حاوی زردچوبه به صورت آماده وجود دارد این است که بعضی از این محصولات دارای زردچوبه زیادی نیستند. به همین علت شما نمی توانید از خواص سفید نمایندگی آن نسبت به مالیدن مستقیم زردچوبه به دندان به خوبی بهره بگیرید. به هر حال با این روش هم می توانید بعضی از خواص درمانی زردچوبه برای سلامت دهان را تجربه کنید. به علاوه، دندانتان به سبب استفاده از زردچوبه تا حد بسیار کمتری زرد می گردد.

از پودر سفیدنماینده دندان حاوی زردچوبه بهره ببرید

شما بعلاوه می توانید پودرهای مخصوصی که شامل زردچوبه هستند و برای سفیدسازی دندان ها به کار می فرایند را بهره ببرید. این محصولات هم دندان های شما را تا حد بسیار کمتری با زردی روبرو می نمایند که البته این موضوع به اندازه زردچوبه ایی بستگی دارد که در فراوری آنها به کار رفته است. پودر سفید نماینده دارای زردچوبه هم خواصی مانند خمیردندان آماده دارای زردچوبه دارد. با این حال، بعضی از آنها می توانند تأثیرگذار تر برای سفیدسازی دندانها باشند. از آنجایی که زردچوبه نوعی پودر است، به احتمال زیاد زردچوبه موجود در پودر سفیدنماینده حاوی زردچوبه بیشتر از خمیردندان آن است.

نکات قابل توجه

خطرات بسیار کمی در سفید کردن دندان با زردچوبه وجود دارد. البته که باید پیش از آن که از زردچوبه استفده کنید اطمینان حاصل کنید که آلرژی در استفاده از آن ندارید.

توصیه می گردد که بیش از یک بار در روز از پودر زردچوبه برای سفید کردن دندان ها استفاده نکنید. منظور از پودر زردچوبه، پودر خالص آن و هم خمیردندان خانگی آن است.

محصولات تجاری حاوی زردچوبه هم مفید هستند، اگرچه که اندازه زردچوبه موجود در آن کم باشد. محصولات حاوی زردچوبه و اندازه زردچوبه موجود در آن ها بین محصولات مختلف فرق دارد.

با این که هنوز مطالعه مخصوصی بر موضوع سفید کردن دندان با زردچوبه صورت نگرفته است، این احتمال وجود دارد که زردچوبه بر روی مینای دندان و سلامت آن تأثیر منفی بگذارد که البته احتمال آن بسیار کم است.

زردچوبه جایگزین کاملی برای درمان های زیبایی دندان نیست و نمی تواند جایگزینی برای دیدار با دندانپزشک و مراقبت های دهانی معمول باشد.

اگرچه زردچوبه خطری برای سلامتی ندارد اما این ماده به راحتی می تواند چیزهای گوناگون را لکه دار کند. به همین علت زمانی که از پودر زردچوبه استفاده می کنید، حواستان باشد که لباستان یا چیزهای دیگر لکه دار نشوند.

پس از استفاده، دستان خود را به خوبی بشویید چرا که علاوه بر موضوع شستشو، دستان شما ممکن است موقتا لکه دار شوند.

سخن آخر

زردچوبه یک سفیدنماینده دندان طبیعی و موثر به شمار می آید. زمانی که از آن به خوبی استفاده گردد، زردچوبه یک گزینه مطمئن است. اگرچه شواهد تأثیر آن بر روی سفیدی دندان تجربی است، مطالعات نشان می دهد که این ماده خواص زیادی برای سلامت و بهداشت دهان شما دارد. این در صورتی است که بسیاری از دیگر مواد درمانی این ویژگی را ندارند.

منبع:سایت ستاره

منبع: راسخون

به "سفید کردن دندان با زرد چوبه چه فوایدی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفید کردن دندان با زرد چوبه چه فوایدی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید