شناسایی سویه تازه و تکامل یافته کرونا در آفریقا

به گزارش وبلاگ دریا، خبرگزاری خبرنگاران- دانشمندان از شناسایی سویه تکامل یافته و خطرناک ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خبر دادند.

شناسایی سویه تازه و تکامل یافته کرونا در آفریقا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دریا، دانشمندان از کشف سویه تازه ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خبر داده اند که به واسطه جهش تکاملی آن به مراتب خطرناک تر بوده و تهدیدی بزرگ برای کشور ها محسوب می گردد.

دانشمندان پس از مشاهده افزایش همه گیری در اطراف ژوهانسبورگ -قطب مالی آفریقای جنوبی- سویه تازه کرونا ویروس B1.1.529 را شناسایی کردند.

به گفته موسسه ملی بیماری های واگیر آفریقای جنوبی، تا به امروز 22 مورد مثبت از این سویه ویروس کرونا در این کشور شناسایی شده است. این گونه در بوتسوانا و هنگ کنگ نیز در میان مسافران از مقصد آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

از زمان شروع همه گیری، انواع مختلفی از ویروس کرونا ظاهر شده است. یکی از نگرانی های اساسی در مورد انواع تازه این است که آیا آن ها پیشرفت در برابر همه گیری را متوقف می نمایند یا اینکه اثربخشی واکسن ها را محدود می نمایند. دانشمندان آفریقای جنوبی روز آدینه با تیم فنی سازمان بهداشت جهانی ملاقات خواهند کرد. سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام نموده در نظر دارد امروز آدینه با برگزاری نشست اضطراری این سویه تازه ویروس کرونا را آنالیز کند.

گفته می گردد در پی مشاهده ویروس تازه کرونا در آفریقا بعضی کشور ها از جمله انگلیس پرواز هواپیما از شش کشور آفریقایی بوتسوانا، اسواتینی، لسوتو، نامیبیا، آفریقای جنوبی و زیمبابوه را ممنوع نموده است.

یک محقق انگلیسی در مورد سویه تازه ویروس کرونا هشدار داد که این سویه بدترین نوعی است که تا به امروز مشاهده شده است و این ترس وجود دارد قابلیت عبور از مصونیت های ایجاد شده را داشته باشد.

از شروع همه گیری ویروس کرونا، آفریقای جنوبی حدود 2.95 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 را ثبت نموده است که از این تعداد 89657 مورد جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شناسایی سویه تازه و تکامل یافته کرونا در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سویه تازه و تکامل یافته کرونا در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید