طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی خونگی خوشمزه بدون فر

به گزارش وبلاگ دریا، اگر به کیک های خانگی علاقه دارید، اما از مراحل زیاد برای درست کردن آن ها خسته هستید ما برای شما طرز تهیه کیک بیسکویتی بسیار ساده و بدون فر را آماده نموده ایم.

طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی خونگی خوشمزه بدون فر

امروز قصد داریم طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی را به شما آموزش دهیم که کیکی خوشمزه است و خیلی سریع و آسان هم آماده خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کیک بیسکویتی

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی

ابتدا سه چهارم فنجان شکر و یک چهارم فنجان پودر کاکائوی تلخ را با یکدیگر ترکیب کنید. باید به گونه ای آن را هم بزنید که هیچ قسمت گوله شده ای وجود نداشته باشد.

بعد از اینکه آن ها را خوب هم زدید، نصف فنجان شیر را اضافه کنید و روی دمای ملایم قرار دهید و همزمان هم بزنید تا تمام مواد به خوبی ترکیب گردد (دمای ملایم باعث می گردد که هیچ قسمتی از پودر گوله گوله نگردد و مزه بد هم نگیرد.) کمتر از یک دقیقه هم زدن تان را ادامه دهید؛ سپس نصف فنجان کره را اضافه کنید.

بعد از اینکه کره آب شد، چهار تکه شکلات تلخ بزرگ را به آن اضافه کنید که البته خودتان می توانید این میزان را کم یا زیاد کنید. (اگر قرار است از شکلات شیرین و معمولی بهره ببرید، بهتر است که میزان شکر را کاهش دهید تا کیک تان خیلی شیرین نگردد.)

در این مرحله باید سس را از روی حرارت و گرما بردارید و تا کمتر از یک دقیقه به هم زدن تان ادامه دهید تا سس شما آماده گردد.

در مرحله بعد؛ می توانید از بیسکویت دایجستیو یا همان سبوس دار بهره ببرید که معمولاً دو عدد بسته 34 تایی کافی است. معمولاً بیسکویت سبوس دار طعم خوشمزه تری به کیک و دسرتان می دهد و رنگ خوبی را هم ایجاد می نماید. (وقتی که سس داغ بود نباید آن را روی بیسکویت تان بریزید؛ چرا که حالت خمیری پیدا می نماید؛ بنابراین صبر کنید تا سس کمی خنک گردد؛ یعنی از حالت داغی خارج شده و به حالت گرم و معمولی برسد.)

همه ترکیب را خوب هم بزنید تا به شکل مورد نظرتان برسد. در نهایت کیک را به دو قسمت برش دهید. می توانید از یک نایلون هم بهره ببرید و روی کیک را بپوشانید تا بعدا آن را میل کنید؛ البته می توانید از فویل آلومینیومی هم بهره ببرید و آن را سفت ببندید تا شکل کیک بهتر حفظ گردد و دمای آن هم ثابت باقی بماند.

فقط باید در نظر بگیرید که فویل آلومینیومی کمی سخت تر جدا خواهد شد.

بعد از اینکه کیک را پوشاندید، به مدت دو ساعت یا حتی یک شب تا صبح داخل یخچال یا فریزر بگذارید؛ سپس آن را بیرون بیاورید، نایلون، کاغذ روغنی یا فویل را بردارید و برش دهید و لذتش را ببرید.

منبع:نمناک

منبع: فرارو

به "طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی خونگی خوشمزه بدون فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک بیسکویتی شکلاتی خونگی خوشمزه بدون فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید