عبدالله عبدالله: باید آتش بس دائمی در افغانستان برقرار گردد

به گزارش وبلاگ دریا، رییس شورای مصالحه ملی افغانستان با اعلام برگزاری نخستین نشست کمیته رهبری این شورا در روزهای آینده تاکید نمود که مهم است تا میزان خشونت ها کاهش یابد و آتش بس دایمی برقرار گردد.

عبدالله عبدالله: باید آتش بس دائمی در افغانستان برقرار گردد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان وبلاگ دریا، پس از گذشته حدود دو و نیم ماه از ایجاد شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، عبدالله عبدالله، رییس این شورا گفت که نخستین نشست کمیته رهبری آن در روزهای آینده برگزار می گردد.

عبدالله امروز (پنج شنبه، 9 مرداد) در پیغامی به مناسبت عید قربان گفت: شورای عالی مصالحه ملی در مشورتی نزدیک با رهبری حکومت، رهبران محترم جهادی - سیاسی و شخصیت های ملی تشکلات نهادهای رهبری شورای مصالحه ملی را نهایی نموده و در روزهای پیش رو نخستین نشست کمیته رهبری شورا برگزار می گردد.

وی همچنین در بخشی از پیغام خود به مذاکرات بین الافغانی اشاره نمود و اضافه کرد که شورای عالی مصالحه ملی کوشش دارد تا موانع بر سر راه شروع این مذاکرات برداشته گردد.

رییس این شورا تاکید نمود که مهم است تا میزان خشونت ها کاهش یابد و آتش بس دایمی برقرار گردد.

عبدالله همچنین آزادی زندانیان دو طرف را پیشرفت مهمی در فرایند صلح مطرح کرد و گفت که با تکمیل این فرایند بهانه ای برای شروع مذاکرات بین الافغانی باقی نمی ماند.

وی با استقبال از آتش بس سه روزه در روزهای عید قربان توسط حکومت و گروه طالبان توضیح داد که این اقدام در آستانه مذاکرات بین الافغانی گام مهمی برای اعتمادسازی و حسن نیت دوطرف به شمار می رود.

عبدالله عبدالله همچنین تاکید نمود که طرف های داخلی، کشورهای منطقه و جامعه بین الملل برای سرانجام منازعه در افغانستان به وسیله گفت وگو و مذاکره اجماع نظر دارند.

عبدالله در حالی از برگزاری نخستین نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی افغانستان خبر می دهد که این شورا به دنبال امضای توافق نامه سیاسی میان اشرف غنی و او در تاریخ 28 اردیبهشت، ایجاد شد.

ر

منبع: خبرگزاری فارس

به "عبدالله عبدالله: باید آتش بس دائمی در افغانستان برقرار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله عبدالله: باید آتش بس دائمی در افغانستان برقرار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید