غوغای رحمان عموزادخلیلی و کسب مدال طلا

به گزارش وبلاگ دریا، آزادکار وزن 65 کیلوگرم ایران با نمایشی درخشان مقابل حریف آمریکایی صاحب مدال طلای کشتی آزاد دنیا شد.

غوغای رحمان عموزادخلیلی و کسب مدال طلا

در ادامه رقابت های 3 وزن انتهای کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2022 در بلگراد صربستان، رحمان عموزاد خلیلی نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای آسیا، در ملاقات فینال مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان رفت و در انتها در یک کشتی دیدنی با نتیجه 13 بر 8 به رجحان رسید و با ارائه نمایشی بی نظیر صاحب مدال طلای دنیا شد.

عموزاد با کشتی هجومی خود در طول مسابقات به هیچ رقیبی رحم نکرد و با شایستگی قهرمان دنیا شد.

عموزاد پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار گردید، در دور نخست برابر جون سوک یون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر یک به رجحان رسید. وی در دور بعد نیز برابر اسماعیل موزوکایف دارنده مدال برنز دنیا از مجارستان با نتیجه قاطع 6 بر صفر به رجحان رسید. وی سپس برابر عثپان اف از قزاقستان با نتیجه 13 بر 2 به رجحان رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل حاجی علی اف دارنده 3 طلای دنیا و یک نقره و یک برنز المپیک از آذربایجان با اقتدار به رجحان 9 بر 2 رسید و راهی فینال شد.

پیش از این رضا اطری در فینال وزن 61 کیلوگرم با شکست 10 بر صفر مقابل ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن به مدال نقره رسید.

محمد حسین محمدیان آخرین نماینده ایران در این رقابت هاست که تا دقایقی دیگر برای کسب مدال برنز به مصاف ماگومدخان ماگومدوف از آذربایجان می رود.

پیش از این و در انتها رقابت های 7 وزن کشتی آزاد قهرمانی دنیا در صربستان، کامران قاسمپور در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا رسید، محمد نخودی در 79 و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و یونس امامی در 74 و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شدند.

علیرضا سرلک نیز در وزن 57 کیلوگرم از دور رقابت ها کنار رفت و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن 70 کیلوگرم طبق اعلام کادر فنی به سر وزن نرسید و حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را از دست داد.

منبع: فرارو

به "غوغای رحمان عموزادخلیلی و کسب مدال طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غوغای رحمان عموزادخلیلی و کسب مدال طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید