فضاپیمای مرموز چینی پس از 276 روز به زمین باز گشت

به گزارش وبلاگ دریا، یک فضاپیمای آزمایشی چینی که پیش تر به فضا پرتاب و به مدت 276 روز در مدار قرار گرفته بود روز دوشنبه هشتم مه 2023 به زمین بازگشت.

فضاپیمای مرموز چینی پس از 276 روز به زمین باز گشت

به گزارش یورونیوز، شینهوا، رسانه دولتی چین با اختصاص گزارش هایی در این خصوص اعلام کردند که فضا پیمای یاد شده طی مدت 276 روز قرار گرفتن در مدار زمین، ماموریتی ویژه و مهم را برای آزمایش فناوری های فضایی کابردی در این کشور تکمیل نموده است.

به موجب گزارش های منتشر شده؛ این فضاپیمای بدون خدمه روز دوشنبه طبق برنامه ای از پیش مشخص شده به مرکز پرتاب جیوچوان واقع در شمال غربی چین بازگشت.

هیچ جزئیاتی در مورد ماهیت و نوع فضاپیما، ارتفاع پرواز و یا محل قرار گرفتن آن در مدار پس از پرتاب در اوایل اوت سال 2022 از سوی مقام ها و نهاد های فضایی چین در اختیار رسانه ها قرار نگرفته و تصاویری از این فضاپیما نیز هنوز برای مشاهده عموم منتشر نشده است.

رسانه های دولتی چین ضمن بازتاب این رویداد از پرتاب آزمایشی فضاپیمای یاد شده به عنوان یک پیشرفت مهم در تحقیقات جاری مرتبط با فناوری فضاپیما های قابل استفاده مجدد یاد کردند.

بر اساس این گزارش، توسعه چنین فناوری هایی تحقق ماموریت های فضایی آینده در این کشور را بسیار عملی تر و مقرون به صرفه تر خواهد نمود.

یک فضاپیمای مشابه چینی دیگر نیز پیش تر در مأموریتی که تا حد زیادی مخفی نگه داشته شد سال 2021 تا محدوده فضا پرواز و در همان روز به زمین بازگشت.

پیمانکار اصلی امور فضایی چین در آن موقع اعلام نموده بود که این فضاپیما به صورت افقی روی زمین فرود آمده است.

به گمان بعضی تحلیل گران و شماری از کاربران مطلع در رسانه های اجتماعی، پکن در حال توسعه یک فضاپیمای پیشرفته همچون بوئینگ ایکس-37 نیروی هوایی ایالات متحده است.

ایکس-37 یک هواپیمای فضایی رباتیک با قابلیت بازیابی و استفادهٔ مجدد ساخت شرکت بوئینگ است که می تواند سال ها در مدار زمین بماند.

منبع: فرارو

به "فضاپیمای مرموز چینی پس از 276 روز به زمین باز گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای مرموز چینی پس از 276 روز به زمین باز گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید