لاوروف: خروج از برجام نشانه ناتوانی آمریکا در مذاکره است

به گزارش وبلاگ دریا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر خارجه روسیه گفت، خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران ناتوانی کامل واشنگتن را برای دستیابی به توافقات اثبات می نماید و نقض قوانین بین المللی است.

لاوروف: خروج از برجام نشانه ناتوانی آمریکا در مذاکره است

به گزارش وبلاگ دریا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با رسانه های چین گفت خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران ناتوانی کامل واشنگتن را برای دستیابی به توافقات اثبات می نماید و نقض قوانین بین المللی است.

لاوروف در این تبادل نظر که وزارت امور خارجه روسیه منتشر کرد اضافه نمود: هنگامیکه آمریکا از توافق هسته ای ایران خارج شد، توافقی که آن ها اکنون سعی در احیای آن دارند، نه تنها اجرای تعهداتش را متوقف کرد بلکه سایر کشور ها را نیز از اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل منع کرد که این نقض آشکار قوانین بین المللی و نشانه ناتوانی کامل واشنگتن برای مذاکره است.

ایران توافق هسته ای با گروه پنج به علاوه یک و اتحادیه اروپا را سال 2015 امضاء کرد؛ توافقی که ایران را ملزم به محدود کردن برنامه هسته ای خود و کاهش قابل توجه ذخایر اورانیوم خود در مقابل کاهش تحریم های این کشور می کرد و لغو تحریم تسلیحاتی ایران پنج سال پس از امضاء این توافق از جمله مفاد آن بود.

آمریکا سال 2018 از توافق هسته ای با ایران خارج شد و اجرای سیاست های سختگیرانه را علیه تهران از سرگرفت؛ اقدامی که موجب شد ایران نیز تعهدات خود را در قبال این توافق کاهش دهد.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای احیای این توافق ابراز تمایل نموده، اما هیچ گام مشخصی را در این جهت برنداشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "لاوروف: خروج از برجام نشانه ناتوانی آمریکا در مذاکره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: خروج از برجام نشانه ناتوانی آمریکا در مذاکره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید