موجودات تازه کشف شده ای که شبیه سایر موجودات روی زمین نیستند! پروورا Provora

به گزارش وبلاگ دریا، دانشمندان شاخه کاملاً جدیدی از موجودات زنده را پیدا نموده اند. این ابرگروه شامل طیف بسیار متنوعی از میکروب های شکارچی است که از نظر ژنتیکی با هر شکل دیگری از حیات روی زمین متفاوت هستند.

موجودات تازه کشف شده ای که شبیه سایر موجودات روی زمین نیستند! پروورا Provora

کلا درخت زندگی نمودار مفیدی برای درک روابط بین اشکال مختلف زندگی، در حال حاضر یا منقرض شده است. گروه های اصلی موجودات زنده شامل اینها هستند:

باکتری ها، آرکیا و یوکاریوتا

در زیرشاخه ها به حیوانات و قارچ ها می رسیم و در شاخه های انتهایی به گونه ها.

حالا با کشف تازه یک شاخه بزرگ به درخت زندگی اضافه شده: Provora. این شکل های زندگی، دسته بزرگی هستند و به همین دلیل به آنها ابر گروه گفته می گردد.

دکتر پاتریک کیلینگ، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این یک شاخه باستانی از درخت زندگی است که تقریباً به میزان ترکیب قلمرو حیوانات و قارچ ها متنوع است و هیچ کس نمی دانست که وجود دارد.

اعضای ابرگروه پروورا ارگانیسم های کوچکی تشکیل شده اند که محققان آن ها را شیر های دنیای میکروبی توصیف می نماید. این به این علت است که آن ها میکروب های دیگر را شکار می نمایند و در زیست بوم آن ها نسبتاً نادر هستند.

این ابرگروه بیشتر به دو دسته تقسیم می گردد: نیبلید ها که از ساختار های دندان مانند برای خرد کردن تکه های شکار خود استفاده می نمایند و نبولید ها که کل طعمه شان را می بلعد.

گروه تحقیقاتی این نوع حیات تازه را در نمونه های گرفته شده از سراسر دنیا، از جمله صخره های مرجانی در کوراسائو، رسوبات دریای سیاه و سرخ و آب اقیانوس های آرام و قطب شمال کشف کردند.

توجه محققان به میکروب های عجیب و غریب با دو تاژک جلب شد که به آن ها اجازه می داد خیلی سریع بچرخند یا شنا نمایند. آن ها بعلاوه تمی توانستند به سرعت هر میکروب دیگری را از بین ببرند. هنگامی که دانشمندان DNA آن ها را دقیق تر آنالیز کردند، معین شد که این میکروب های تازه واقعاً چقدر عجیب هستند.

دکتر دنیس تیخوننکوف، نویسنده اول این مطالعه گفت: در طبقه بندی موجودات زنده، ما اغلب از ژن 18S rRNA برای توصیف تفاوت ژنتیکی استفاده می کنیم. به عنوان مثال، تفاوت انسان با خوکچه هندی در این ژن تنها شش نوکلئوتید است. ما شگفت زده شدیم که این میکروب های شکارچی بین 170 تا 180 نوکلئوتید در ژن 18S rRNA با سایر موجودات زنده روی زمین تفاوت دارند. معین شد که ما چیز کاملاً تازه و شگفت انگیزی کشف نموده ایم.

در مرحله بعد، تیم میخواهد کل ژنوم این موجودات تازه را توالی یابی کند و مدل های سه بعدی سلول های آن ها را بسازد تا در خصوص آن ها بیشتر بدانند.

این تحقیق در مجله Nature منتشر شده.

منبع: دانشگاه بریتیش کلمبیا

منبع: یک پزشک

به "موجودات تازه کشف شده ای که شبیه سایر موجودات روی زمین نیستند! پروورا Provora" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موجودات تازه کشف شده ای که شبیه سایر موجودات روی زمین نیستند! پروورا Provora"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید