موش های ترانزیتی در تهران؛ ویژگی این موش ها چیست؟ ، شناسایی 50 هزار کلونی موش در مرکز

به گزارش وبلاگ دریا، مدیر عامل پسماند شهر تهران از اجرای طرحی برای شناسایی کلونی این جانور موذی در شهر اطلاع داد.

موش های ترانزیتی در تهران؛ ویژگی این موش ها چیست؟ ، شناسایی 50 هزار کلونی موش در مرکز

به گزارش وبلاگ دریا، محمد مهدی عزیزی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در مورد موش های شهر تهران گفت: بر اساس بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها بحث مبارزه با حیوانات موذی بر عهده شهرداری است، از ابتدای اسفند 1400 مسوولیت جانوران موذی از شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران به سازمان مدیریت پسماند شهر تهران واگذار شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان این که موش ها انجام و اقسام مختلفی دارند، گفت: دو الی سه مدل موش داریم. موش خانگی، قهوه ای و موش سیاه. با موش های خانگی مشکل خاصی نداریم. دو نوع دیگر از موش ها به وسیله ترانزیت به شهرها منتقل می شوند. وقتی باری جابجا می گردد موش ها هم با آن ها جابجا می گردد. این حیوان بسیار باهوش است و موضوعات پیچیده ای دارد.

عزیزی اعلام کرد: موش ها کلونی در شهر تهران دارند که باید شناسایی گردد. طی مکاتباتی که با مرکز مطالعات شهرداری تهران انجام شد قرار است کلونی تمام موش ها را شناسایی کنیم. در حال حاضر 50 هزار کلونی موش در شهر تهران شناسایی شده است اما باید امار دقیق تری از آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سم های مختلفی برای از بین بردن موش ها استفاده شده است، گفت: سم ها را خریداری نموده (داخلی است و بعضا از شرکت های دانش بنیان خریداری می گردد) و بعد آنها را به پیمانکاران داده تا در منطقه ها 22 گانه شهر تهران از آنها استفاده نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "موش های ترانزیتی در تهران؛ ویژگی این موش ها چیست؟ ، شناسایی 50 هزار کلونی موش در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موش های ترانزیتی در تهران؛ ویژگی این موش ها چیست؟ ، شناسایی 50 هزار کلونی موش در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید