نبیل: آمریکا، شورای عالی مصالحه و طالبان از ایجاد دولت موقت حمایت می نمایند

به گزارش وبلاگ دریا، رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت که طالبان خواهان ایجاد دولت موقت در افغانستان است و شورای عالی مصالحه و آمریکا نیز به احتمال زیاد این خواست را قبول خواهند کرد.

نبیل: آمریکا، شورای عالی مصالحه و طالبان از ایجاد دولت موقت حمایت می نمایند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ دریا ، رحمت الله نبیل رئیس سابق امنیت ملی افغانستان گفت که طالبان در حال یارگیری از اعضای شورای عالی مصالحه، اعضای تیم مذاکره کننده و چهره های کلیدی در داخل دولت است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ دریا بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که طالبان برای هموار کردن راه تشکیل دولت موقت کوشش می نماید و اعضای شورای عالی مصالحه، بعضی اعضای تیم مذاکره کننده دولت و نیز آمریکا به احتمال زیاد با آن موافقت خواهند کرد.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان ادامه داد که اشرف غنی نمی خواهد کنار زده گردد یا از صحنه سیاسی خارج گردد؛ بنابراین مقابل ایجاد دولت موقت مقاومت می نماید و اکنون نیز طرح شبه نظامی سازی توسط وی جریان دارد تا در صورت احتیاج از این نیروها استفاده کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ دریا بخوانید. (کلیک کنید)

نبیل به رادیو نوروز گفت: تحرکاتی در شمال افغانستان دیده می گردد که هدف آن تقویت جبهه اشرف غنی در برابر حامیان ایجاد دولت موقت است، غنی با بعضی از کشورها که تا چند سال قبل تصورش هم نمی رفت که به آنها نزدیک گردد، روابط خود را درست نموده تا یک جبهه حامی داشته باشد.

رئیس سابق امنیت ملی افغانستان همچنین گفت که در سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به کابل نیز موضوع دولت موقت مطرح شده بود اما غنی تأکید کرد که این طرح را در صورتی می پذیرد که خودش رئیس دولت موقت باشد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نبیل: آمریکا، شورای عالی مصالحه و طالبان از ایجاد دولت موقت حمایت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبیل: آمریکا، شورای عالی مصالحه و طالبان از ایجاد دولت موقت حمایت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید