هواپیماهای آزمایشی که تا به امروز در خصوص آن ها نشنیده اید

به گزارش وبلاگ دریا، هواپیماهای آزمایشی

از زمانی که اولین هواپیما ساخته شده است انسان ها آغاز به آزمایش شکل ها و طرح های مختلف هواپیما نموده اند. اگرچه ممکن است ما پیش خودمان فکر کنیم که از انواع مختلفی از هواپیماهای آزمایشی اطلاع داریم اما قطعا هنوز بعضی از آن ها وجود دارند که احتمالا تا به امروز دریاره آن ها چیزی نشنیده ایم مگر اینکه آن را مشاهده نموده باشیم. در این مطلب می خواهیم چند مورد از هواپیماهای آزمایشی را که احتمالا تا به امروز چیزی در خصوص آن ها نشنیده اید را برایتان تشریح نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

هواپیماهای آزمایشی که تا به امروز در خصوص آن ها نشنیده اید

Canadair CL-84

این هواپیمای آزمایشی که به صعود و فرود عمودی آن معروفیت دارد به وسیله کانادایی ها در سال های 1957 تا 1963 توسعه یافت. این هواپیما هرچند در بین سال های 1964 تا 1972 با پروازهایی موفقیت آمیز مورد استفاده نهاده شد اما هیچگاه به فراوری انبوه دست نیافت.

SNECMA Coléoptère

این هواپیما با توجه با ظاهر خاص خود نام فرانسوی beetle به نام همچون سوسک را دریافت کرد. این پرنده در دهه 1950 به وسیله شرکت فرانسوی SNECMA توسعه یافت. تا به امروز تنها یکی از این نوع هواپیما ساخته شده که آن نیز در پرواز نهم خود سقوط کرد تا در فهرست هواپیماهای آزمایشی باقی بماند.

Opel RAK.1

این هواپیمای آزمایشی اولین پرنده با قدرتی موشکی بود که به طور هدفمند در اواخر دهه 1920 پیشرفته بود. پس از انجام آزمایشات نهایی این هواپیما توانست در سال 1929 به مدت 75 ثانیه با سرعت 1.5 کیلومتر در ثانیه در مقابل جمعیت زیادی عبور نماید. اما فرود سخت این پرنده باعث شد تا این تصور ایجاد گردد که این هواپیما نمی تواند پرواز بعدی خود را به انجام برساند و برای همواره در فهرست هواپیماهای آزمایشی باقی ماند.

Cierva C.6

از این نوع از هواپیمای آزمایشی سه عدد ساخته شد که همگی آن ها پروازهای خود را در سال 1924 به انجام رساندند. هواپیمای سوم برترین نوع با اصلاحات روی نمونه های اولیه بود که در نهایت توانست 7 مایل به پرواز خود ادامه دهد. تنها در جلو موتور به عنوان روتور قرار داشت و در بالا روتور چرخش آزاد بود. این پرنده سریع حرکت نموده اما توانایی شناور شدن آن پایین بوده است.

هواپیمای نورتروپ N-9M

یکی دیگر از هواپیماهای آزمایشی که طراحی بسیار خلاقانه و جالبی هم داشت هواپیمای نورتروپ N-9M است. طراحی این هواپیمای تمام بال در سال 1924 شروع شد اما ساخت این هواپیما با مسائلی روبرو شد و پایان نمونه اولیه که 1.3 میزان طرح اصلی بود در سال 1942 پرواز کرد. این هواپیما اجداد بمب افکن های B-2 یود که در سال 1989 وارد صنعت هوایی شد.

VOUGHT V-173

هواپیمای ووت وی-173 یکی از هواپیماهای آزمایشی آمریکایی بود که به عنوان یکی از فراوریات برنامه هواپیماهای جنگی ارتش آمریکا و در جریان جنگ جهانی دوم ساخته شد. این هواپیما با ظاهر بامزه ای که دارد به نام پنکیک پرنده معروفیت پیدا نموده بود و بدنه ای مسطح داشت. دو موتور پیستونی هواپیما در دو طرف بال های هواپیما تعبیه شده بود.

Grumman X-29

در حقیقت دو فروند از این هواپیما برای اهداف آزمایشی ساخته شد، یکی برای نیروی هوایی آمریکا و دیگری برای ناسا. با این حال به علت مسائل و بی ثباتی هایی که در عملکرد این هواپیما وجود داشت فراوری آن ادامه پیدا نکرد و در زمره هواپیماهای آزمایشی باقی ماند.

هواپیمای آنتونوف A-40

یکی دیگر از هواپیماهای آزمایشی هواپیمایی بدون موتور به نام آنتونوف A-40 است. این هواپیما به عنوان یک هواپیمای بدون موتور یا گلایدر طراحی شده بود که می توانست مخازن مورد احتیاج را به میادین نبرد منتقل کند. تنها یک نمونه اولیه از این هواپیما ساخته شد و در سال 1942 آزمایش شد. اما ظاهرا نتایج حاصل از این هواپیما قابل قبول نبود و به مرحله فراوری نرسید.

Gasuden Koken

ژاپن نیز در زمینه ساخت هواپیماهای آزمایشی فعال بوده است. هواپیمای گاسودن کوکن در دهه 1930 و برای اهداف تحقیقاتی ساخته شد. این هواپیما در سومین پروازش در سال 1937 رکورد طولانی ترین مسافت را به خود اختصاص داد. رکوردی که بعدها در سال 1939 به وسیله یک هواپیمای ایتالیایی شکسته شد.

منبع: www.15list.com

منبع: الی گشت

به "هواپیماهای آزمایشی که تا به امروز در خصوص آن ها نشنیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای آزمایشی که تا به امروز در خصوص آن ها نشنیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید