3 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند

به گزارش وبلاگ دریا، بنا بر جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست کم سه هزار و 170 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده از مرز 468 هزار نفر عبور کرد.

3 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند

به گزارش وبلاگ دریا از فارس، طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دست کم سه هزار و 170 مورد جدید، شمار قربانیان کروناویروس در ایالات متحده به 468 هزار و 103 نفر افزایش یافت.

این آمار نشان می دهد در 24 ساعت گذشته، با ابتلای دست کم 98 هزار و 575 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به 27 میلیون و 189 هزار و 200 نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جان هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می دهد، شمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع رسانی ورلد اُ میترز، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا را 27 میلیون و 799 هزار و 946 نفر و مجموع قربانیان کووید-19 در این کشور را 479 هزار و 772 نفر گزارش نموده است.

پایگاه اطلاع رسانی کووید یو اس ای که آمار مربوط به شیوع کرونا را در آمریکا تجزیه و تحلیل می نماید، برآورد نموده است که شمار کلی مبتلایان به کروناویروس در آمریکا ظرف یک ماه آینده به 29 میلیون و 103 هزار و 991 نفر و شمار قربانیان آن در این کشور به 542 هزار و 688 نفر می رسد.

این وبگاه آمریکایی همچنین گزارش کرد ایالت کالیفرنیا که در هفته های اخیر از نظر تعداد مبتلایان به کرونا بعد از رده دوم قرار گرفته بود، بار دیگر با سه میلیون و 439 هزار و 978 مورد ابتلا و 44 هزار و 909 مورد فوتی به کانون بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است و ایالت تگزاس هم اکنون با دو میلیون و 518 هزار و 333 مورد ابتلا و 39 هزار و 799 مورد فوتی به رده دوم انتقال یافته است. ایالت نیویورک نیز که زمانی کانون کووید-19 در آمریکا بود، هم اکنون با یک میلیون و 497 هزار و 475 مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا ویروس قرار گرفته است.

نیویورک نیز با 45 هزار و 140 مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

در اولین جلسه ستاد مقابله با کرونا دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برآورد شد که ظرف چهار هفته آینده دست کم 90 هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهند.

روز دوشنبه هفته جاری، بایدن در مصاحبه با نیوزویک تأکید کرد که وضع مدیریت شیوع ویروس کرونا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ وخیم تر از چیزی بود که گمان می رفت.

از طرف دیگر، آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی بیماری های عفونی و آلرژی نیز اخیراً گفته است که گونه جدید ویروس کرونا که از آن با نام کرونای انگلیس یاد می گردد تا اواسط بهار به عنوان گونه غالب در آمریکا تبدیل خواهد شد.

نتایج یک تحقیق جدید که روز یکشنبه منتشر شد، نشان داده شمار مبتلایان نوع انگلیسی ویروس کرونا هر 10 روز یکبار در آمریکا دو برابر می گردد که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان ها و کلینیک ها در بعضی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی فایزر و مُدرنا تأییدیه واکسن های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور های دیگر از جمله انگلیس توزیع نموده اند.

با اینحال، بر اساس گزارش هایی که در سامانه فدرال گزارش عوارض جانبی واکسن در آمریکا ثبت شده، حدود 60 نفر در این کشور بعد از دریافت یکی از واکسن های فایزر یا مدرنا جان باخته اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده اند.

طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، دستکم 106 میلیون و 884 هزار و 498 نفر از مردم سراسر دنیا به کروناویروس آلوده شده اند و از آن میان دو میلیون و 340 هزار و 87 نفر نیز جان خود را از دست داده اند و دست کم 59 میلیون و 710 هزار و 24 نفر بهبود یافته اند.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در دنیا را دارد و پس از آن هند با 10 میلیون و 858 هزار و 946 مورد ابتلا و 155 هزار و 280 مورد فوتی و برزیل با 9 میلیون و 602 هزار و 34 مورد ابتلا و 233 هزار و 588 مورد فوتی در رده های دوم و سوم کشورهای دنیا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-19 قرار دارند.

منبع: جام جم آنلاین

به "3 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار آمریکایی دیگر قربانی کرونا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید