پیشتازی کمپین استقلال اسکاتلند پیش از برگزاری همه پرسی

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران: در حالی که تنها 4 روز دیگر به برگزاری همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس فرصت باقی است نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حامیان استقلال این کشور توانسته اند از مخالفان آن پیشی بگیرند.

پیشتازی کمپین استقلال اسکاتلند پیش از برگزاری همه پرسی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دریا به نقل از رویترز، نظرسنجی موسسه آی سی ام حاکی از آن است که بیش از 54 درصد مردم اسکاتلند از استقلال این کشور از انگلیس حمایت خواهند کرد که این رقم نسبت به نظرسنجی قبلی 9 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش 46 درصد مردم نیز مخالفت خود را با استقلال اسکاتلند اعلام کرده اند. نظرسنجی دیگری که توسط موسسه پنل بیس نیز اجرا شده نشان می دهد بیش از 49 درصد مردم اسکاتلند از ایده استقلال حمایت می کنند و 51 درصد مردم همچنان خواستار اتحاد اسکاتلند با انگلیس هستند.

در صورت رای مثبت مردم اسکاتلند به استقلال این کشور از انگلیس، اسکاتلند به طور کامل از 24 مارس 2016 میلادی مستقل خواهد شد.

تبعات اقتصادی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس از مهمترین موضوعات مطرح در مناظره های مخالفان و موافقان استقلال این کشور بوده است. کامرون نیز هشدار داده است که از دست رفتن یک میلیون فرصت شغلی از مهمترین تاثیرات منفی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس خواهد بود.

1

منبع: تسنیم

به "پیشتازی کمپین استقلال اسکاتلند پیش از برگزاری همه پرسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی کمپین استقلال اسکاتلند پیش از برگزاری همه پرسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید