چه زمانی باید کابل شارژ گوشی را تعویض کنیم؟

به گزارش وبلاگ دریا، بسیاری از کاربران سال ها از یک کابل شارژ برای گوشی خود استفاده می کنند. اما به مرور زمان، این کابل ها فرسوده می شوند و ممکن است مشکلاتی مانند کاهش سرعت شارژ را به وجود بیاورند. اما دقیقا چه زمانی باید کابل شارژ گوشی را کنار بگذارید؟ در ادامه به نشانه های یک کابل شارژ فرسوده و ناکارآمد می پردازیم.

چه زمانی باید کابل شارژ گوشی را تعویض کنیم؟

کابل شارژ فرسوده

کابل های شارژ مانند دیگر لوازم جانبی گوشی عمر مشخصی دارند. به عنوان مثال ممکن است فقط چند ماه بعد از خرید گوشی، با مسائل مربوط به کابل شارژ روبرو شوید. اگر می بینید سیم های درون کابل در معرض دید قرار گرفته اند، پس کابل موردنظر نفس های آخرش را می کشد. در چنین شرایطی بهتر است هرچه زودتر این کابل را کنار بگذارید زیرا ممکن است حین شارژ به گوشی آسیب برساند و حتی احتمال برق گرفتگی و آتش سوزی هم وجود دارد. اگر هم کابل از نظر فیزیکی مسئله ای ندارد ولی نمی تواند گوشی شما را شارژ کند، بهتر است آن را با یک شارژر دیگر امتحان کنید.

روی هم رفته کابل های شارژ معمولا قیمت چندان بالایی ندارند و به همین علت در صورت بروز مشکل برای آن ها، بهترین راه چاره این است که یک کابل تازه بخرید. کابل های شارژ مبتنی بر مواد مختلف در بازار وجود دارند و برای خرید کابل تازه توصیه می کنیم به مواد استفاده شده برای آن توجه کنید تا بتوانید برای مدت بیشتری از آن بهره ببرید. به عنوان مثال می توانیم به کابل های دارای پوشش پارچه ای اشاره کنیم که به لطف همین مشخصه، دوام بیشتری دارند.

روی هم رفته اگرچه کابل های شارژ هم عمر مشخصی دارند، ولی با بهره گیری از برخی نکات می توانید عمر مفید آن ها را افزایش دهید. به عنوان مثال باید مراقب تا خوردن کابل ها باشید زیرا در این صورت احتمالی خرابی آن ها افزایش پیدا می کند. همچنین اگرچه کابل های مربوط به شارژ گوشی قیمت چندان بالایی ندارند، اما از طرف دیگر معمولا کابل شارژ محصولاتی مانند لپ تاپ ها چندان ارزان قیمت نیستند. به همین علت در صورتی خرابی این کابل ها، ابتدا آن ها را به تعمیرکار نشان دهید تا ببینید آیا قابل درست شدن هست یا نه. البته گاهی اوقات هزینه تعمیر بیشتر از مبلغ یک کابل تازه است.

کاهش سرعت شارژ

برخی کابل های فرسوده، سرعت شارژ گوشی را به طور قابل توجهی کاهش می دهند. به عنوان مثال اگر یک گوشی با سرعت شارژ 60 واتی خریداری کرده باشید، مطمئنا می خواهید از تمام این توان بهره ببرید ولی احتمالا یک کابل فرسوده نمی تواند چنین قابلیتی را ارائه کند. همچنین اگر زمان شارژ به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند، این فرایند ممکن است به داغی بیش از حد باتری و گوشی منجر گردد و گرما هم دشمن شماره یک باتری محسوب می گردد.

اگر می دانید کابل شارژ گوشی مشکل دارد ولی به هر علتی نمی خواهید آن را کنار بگذارید، با رعایت برخی نکات می توانید آسیب های مربوط به کاهش سرعت شارژ را پایین بیاورید. به عنوان مثال زمانی که باتری گوشی به طور کامل شارژ می گردد، دیگر کابل را به گوشی متصل نگه ندارید و آن را جدا کنید. همچنین در هر لحظه ای که کابل یا گوشی بسیار داغ شد، به سرعت کابل را از گوشی جدا کنید تا خنک شوند و سپس برای ادامه شارژ بار دیگر به گوشی وصل کنید. همچنین زمانی که کابل شارژ به گوشی وصل است، آن را لمس کنید؛ اگر کابل بعد از مدتی داغ شد، این موضوع نشان می دهد که کابل موردنظر شارژ را به خوبی منتقل نمی کند.

باید خاطرنشان کنیم اگر گوشی شما از شارژ پرسرعت پشتیبانی می کند، برای خرید کابل تازه باید به این موضوع توجه کنید. به عنوان مثال حتی اگر یک کابل از شارژ سریع پشتیبانی کند، ممکن است نتواند مثلا سرعت 60 وات را ارائه دهد.

بروز مشکل برای پورت

گاهی اوقات اگرچه فکر می کنید مشکل از کابل شارژ است، اما در حقیقت پورت شارژ گوشی تمام مسائل را ایجاد کرده است. برای اینکه از مشکل داشتن پورت گوشی مطمئن شوید، باید با یک کابل و شارژر متفاوت این موضوع را بررسی کنید. از سوی دیگر اگر مشکل به پورت برمی گردد، در ابتدا توصیه می کنیم آن را به خوبی تمیز کنید. در این زمینه می توانید از خلال دندان بهره ببرید. فقط مراقب باشید به آرامی چنین کاری را انجام دهید تا پورت موردنظر دچار آسیب زیادی نگردد. در نهایت هم اگر تمام روش های جایگزین جواب نداد، باید گوشی خود را به یک تعمیرگاه ببرید تا پورت شارژ به طور کامل تعویض گردد.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "چه زمانی باید کابل شارژ گوشی را تعویض کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی باید کابل شارژ گوشی را تعویض کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید