کامپیوتر زنده؛ استفاده از قارچ به جای رم و پردازنده

به گزارش وبلاگ دریا، آداماتزک می گوید که می توان با تحریک میسیلیوم در دو نقطه مجزا، سرعت و دقت ارتباط بین نخینه های قارچی را افزایش داد. با این کار، اندازه رسانایی میسیلیوم بهبود پیدا می نماید. این فرآیند به رشد حافظه یاری می نماید و مشابه فرآیندی است که مغز انسان با اتکا به آن، باعث خلق عادات می گردد.

کامپیوتر زنده؛ استفاده از قارچ به جای رم و پردازنده

گروهی از دانشمندان مادربردی به نمایش گذاشته اند که به جای پردازنده و رم، از قارچ استفاده می نماید.

آزمایشگاه UCL در دانشگاه UWE بریستول مادربردی قارچی به نمایش گذاشته است. این آزمایشگاه که به وسیله پروفسور اندرو آداماتزک رهبری می گردد، روی رویکرد های نوآورانه در صنعت کامپیوتر متمرکز است.

بر اساس گزارش تامز هاردور، قارچِ استفاده شده در مادربرد به وسیله میسیلیوم (نخینه هایی بسیار باریک) به شبکه ای ریشه ای در زیر زمین (که گاهی اوقات با نام Wood Wide Web از آن یاد می گردد) متصل می گردد. مادربرد از میسیلیوم به عنوان جایگزینی رسانا برای سایر قطعات الکترونیکی نظیر پردازنده یا حافظه استفاده می نماید.

آداماتزک پیش تر در مطالعه ای علمی ثابت نموده بود که قارچ ها می توانند به لطف میسیلیوم، به وسیله سیگنال الکتریکی با هم ارتباط برقرار نمایند. میسیلیوم می تواند سیگنال های الکتریکی را ارسال و دریافت و بعلاوه حافظه اش را حفظ کند.

نورون های مغز انسان برای برقراری ارتباط با یک دیگر از آنچه که متخصصان علوم اعصاب فعالیت اسپایکی می نامند، استفاده می نمایند. آنالیز های پروفسور آداماتزک نشان می دهد که میسیلیوم قارچ نیز سازوکار مشابهی دارد. بدین ترتیب دانشمندان می توانند بود و نبود هر اسپایک را به صفر و یک در زبان باینری کامپیوتر ترجمه نمایند.

آداماتزک می گوید که می توان با تحریک میسیلیوم در دو نقطه مجزا، سرعت و دقت ارتباط بین نخینه های قارچی را افزایش داد. با این کار، مقدار رسانایی میسیلیوم بهبود پیدا می نماید. این فرآیند به رشد حافظه یاری می نماید و مشابه فرآیندی است که مغز انسان با اتکا به آن، باعث خلق عادات می گردد.

کامپیوتر های قارچی نمی توانند در زمینه قدرت پردازشی هم سطح با کامپیوتر های سنتی ظاهر شوند، اما این سیستم های نوآورانه یک سری مزایا دارند. برای نمونه، این کامپیوتر ها به علت بهره مندی از خاصیتِ خودفراوریی (توانایی رشد و تکامل) تحمل خطای بالاتری دارند. ازطرفی، کامپیوتر های قارچی انرژی کمتری مصرف می نمایند.

پروفسور آداماتزک می گوید کامپیوتر های قارچی در مراحل اولیه به سر می برند و فعلا دانشمندان در حال آزمایش اند تا امکان پذیربودن فراوری این سیستم ها را آنالیز نمایند.

منبع: زومیت

منبع: فرادید

به "کامپیوتر زنده؛ استفاده از قارچ به جای رم و پردازنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامپیوتر زنده؛ استفاده از قارچ به جای رم و پردازنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید