کرونا، مسائل اقتصادی بسیاری برای نشریات محلی به وجود آورده است

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران/خراسان رضوی یک کارشناس علوم ارتباطات در کاشمر گفت: با توجه به اینکه نشریات محلی به خاطر شیوع ویروس کرونا با مسائل اقتصادی جدی روبرو شده اند می طلبد مسئولان استانی نگاه ویژه ای به مطبوعات شهرستان ها به خصوص منطقه ترشیز داشته باشند.

کرونا، مسائل اقتصادی بسیاری برای نشریات محلی به وجود آورده است

لیلا قرایی در گفت وگو با وبلاگ دریا افزود: متأسفانه به خاطر شیوع ویروس کرونا خسارت های بسیاری به نشریات محلی وارد شد و این موجب شد با مسائل جدی مالی روبرو باشند.

وی با اعلام اینکه گرانی کاغذ کمر نشریات محلی را شکسته است، اظهار کرد: در این شرایط مالی برخی مسئولان ادارات اقدام به دریافت آگهی قسطی از نشریات می کنند.

این فعال مطبوعاتی بیان نمود: از سال های گذشته در شهرستان شاهد فعالیت تعداد پرشماری در عرصه مطبوعات هستیم که اغلب فعالان جدید، به نشریات به عنوان یک بنگاه صرفاً مالی نگاه می کنند تا یک مجموعه فرهنگی، لذا این روزها با بروز برخی مسائل مالی در اولین قدم شاهد رکود فعالیت این نشریات و انتشار نامنظم آن ها هستیم.

لیلا قرایی ابراز عقیده کرد: مسائل مالی، رقابت های نابرابر و فراهم نبودن بستر اطلاع رسانی، از مهمترین دلایل تعطیلی یا چاپ نامنظم نشریات محلی است و منجر به کند زدن نبض آن ها می شود.

وی افزود: طی سال های اخیر متأسفانه افرادی که به این عرصه وارد شده اند نه تخصص لازم را دارند و نه می توانند آنچه را که به عنوان کارکرد یک نشریه از آن ها در جامعه­ انتظار می رود محقق کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در این عرصه حضور دارند از راستا سخت و صعب العبور آن مطلع اند و می دانند ادامه راستا این فعالیت فرهنگی، نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان است و چه بسا اگر دغدغه کار فرهنگی وجود داشته باشد فعالیت مطبوعاتی، کاری هزینه بر است؛ اما در سال های اخیر عده ای صرفاً به دنبال انجام فعالیت مالی در پوشش نشریات محلی فعال شده اند و این بیشترین ضربه را به حرفه ای های این عرصه در شهرستان می زند.

قرایی مطرح نمود: بدون شک مطبوعات، رکن چهارم دموکراسی هستند، اما عده ای با کمترین شناخت از این جایگاه در شهرستان وارد این عرصه شده اند و همین نداشتن تخصص و نامطلعی دست اندرکاران بر مسائل نشریات محلی می افزاید.

وی افزود: بحران مخاطب، شرایط نامطلوب کیفی، نبود پشتوانه مالی، فقدان نیروهای متخصص و کار بلد، یارانه کم، نبود ثبات کاری، عدم حمایت مسئولان از جمله مسائلی است که مطبوعات محلی و فعالان رسانه ای را در شهرستان کاشمر به چالش کشیده است.

این کارشناس مطبوعات گفت: کاهش حمایت های دولتی، کمبود و گرانی کاغذ، نبود آگهی های مناسب و سیر نزولی شمار مخاطبان، گوشه ای از مسائل کم رونقی نشریات محلی است و می طلبد، سازوکارهای جدی برای حمایتِ مالی از نشریات در نظر گرفته شود تا چراغ این نشریات بی فروغ نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کرونا، مسائل اقتصادی بسیاری برای نشریات محلی به وجود آورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، مسائل اقتصادی بسیاری برای نشریات محلی به وجود آورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید