کیت کمیت سنجی DNA بومی شد

به گزارش وبلاگ دریا، یک شرکت دانش بنیان پیروز به بومی سازی کیت کمیت سنجی DNA شده و خدمات معینه یابی بانک های سلولی، آزمون های معین خصوصیات پروتئین و خدمات بیوانفورماتیک را در داخل کشور ارائه می نماید.

کیت کمیت سنجی DNA بومی شد

به گزارش وبلاگ دریا، آنالیز پایداری سیستم های فراوری کننده پروتئین نوترکیب، یکی از موارد ضروری برای دریافت تاییدیه رگولاتوری زیست داروها است. پایداری و بی نقصی توالی ژن مورد نظر و نیز سیستم بیانی ژن باید مورد تایید قرار گیرند تا ضمانتی برای فراوری پایدار پروتئین مناسب باشند.

در همین رابطه رامین فاضل، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوریکننده کیت کمیت سنجی DNA درباره نوع فعالیت و فراوریات این شرکت گفت: شرکت ما خدمات مربوط به characterize کردن بانک های سلولی باکتریایی، حشرات، و پستانداران را ارائه می دهد.

وی اضافه نمود: این شرکت چند بسته خدماتی را ارائه می دهد که پیش از این برای دریافت این خدمات نمونه ها باید به خارج از کشور ارسال می شد. این خدمات عبارتند از: مشخصه یابی بانک های سلولی، آزمون های مشخص خصوصیات پروتئین و خدمات بیوانفورماتیک.

این فعال فناور درباره محصول کیت کمیت سنجی DNA گفت: این محصول برای تشخیص بسیار دقیق CHO DNA در نظر گرفته شده است و با استفاده از حجم اندک نمونه، نتایج دقیق حاصل گردد.

فاضل ادامه داد: محدوده خطی گسترده فناوری qPCR این اجازه را می دهد که نمونه هایی با سطوح مختلف CHO DNA، مانند نمونه های در حال فرآیند با مقادیر بالایی از DNA تا استوک های دارویی با مقادیر بسیار کم DNA مورد آزمون قرار گیرند.

وی درباره میزان اشتغال زایی اجرا شده در این شرکت گفت: در این شرکت 30 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند، همچنین حدود 13 نفر نیز به صورت پاره وقت با این مجموعه همکاری دارند.

جلوگیری از خروج سالانه 1.5 میلیون یورو ارز از کشور

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوریکننده کیت کمیت سنجی DNA سپس به صرفه جویی ارزی اجرا شده از فراوری و خدمات ارائه شده از سوی این شرکت اشاره نمود و گفت: در گذشته بسیاری از نمونه ها عموماً به کشورهای اروپایی ارسال می شد که همین موضوع برای هر نمونه حدود 200 هزار دلار ارز از کشور خارج می کرد. خوشبختانه با خدمات و محصولاتی که در این شرکت ارائه می گردد، سالانه از خروج 1.5 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می گردد.

این فعال فناور اضافه نمود: تعداد محدودی از محصولات به چند کشور صادر شده است و در برنامه کاری سال آینده نیز به این موضوع توجه شده و سال 99 موضوع صادرات گسترده و فعال تر خواهد بود.

فاضل درباره اختلاف قیمت محصولات این شرکت و نمونه مشابه خارجی آن شرح داد: تفاوت قیمت بستگی به نوع محصول و خدمت ارائه شده دارد ولی به طور کلی اختلاف قیمت از نصف تا یک پنجم است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، سوییس، آمریکا و کانادا به عنوان کشورهای پیشرو در فراوری این محصولات نام برد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کیت کمیت سنجی DNA بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت کمیت سنجی DNA بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید