آیا نوشیدن آب قلم برای شما خوب است؟

به گزارش وبلاگ دریا، شاید شما هم درباره تاثیرات سلامت بخش آب قلم برای سلامتی شنیده باشید، اما آیا خواصی که با آن نسبت می دهند، واقعیت دارد؟

آیا نوشیدن آب قلم برای شما خوب است؟

به گزارش وبلاگ دریا کارشناسان می گویند هنوز پژوهش های با نتایجی قوی که نشان دهد آب قلم دارای همه خواص فراوان علاج بخشی است که به آن نسبت می دهند، انجام نشده است.

آب قلم با جوشاندنه استخوان های حیوانات در آب برای مدت طولانی به همراه سبزی، ادویه و گاهی اجزای دیگری مانند سرکه سدار سیب تهیه می گردد.

هدف از این جوشاندن طولانی این است که مواد مغذی مهمی مانند کلاژن، ژلاتین، اسیدهای آمینه مانند گلی سین و نیز مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم از استخوان ها بیرون کشیده شوند. گفته می گردد که این مواد مغذی که از استخوان ها استخراج می شوند برای سلامت روده، پوست، مو و ناخن سودمند هستند و اما ما برای بهبود سلامت کلی مان به چیزهای بیشتری از آب قلم احتیاج داریم.

سودمندی آب قلم فراهم کردن بعضی از مواد مغذی بیرون آنمده از بافت همبندی و گوشت استخوان ها است که به نوبه خود به استحکام گوشت و استحوان های افراد یاری می نمایند.

آب قلم به طور خاص غنی از کلاژن و بعضی از ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن، ویتامین های محلول در چربی، روی و سایر مواد معدنی کمیاب است. معلوم شده است که کلاژن و ویتامین های محلول در چربی به بهبود سلامت مو، پوست و ناخن یاری می نمایند. اما هنوز پژوهش های کافی که از سودمندی های آب قلم برای سلامت روده حمایت کند، در دست نیست.

یک مشکل معین کردن کمیت و کیفیت ژلاتین و کلاژن در آب قلم است و اینکه آیا غلظت های کافی از آنها در آن وجود دارد که به سلامت یاری کند یا نه، چرا که دستور پخت های این غذا متفاوت هستند.

یک پرسش دیگر درباره خاصیت کاهنده وزنی است که به آب قلم نسبت داده می گردد. نشان داده شده است که مصرف آب قلم به علت محتوای پروتئینی بالای آن با کاهش اشتها همراهی دارد و بنابراین می تواند به کاهش وزن منجر گردد.

اما کارشناسان می گویند درست به همین علت بچه ها و زنان باردار نباید هر روز آب قلم را مصرف نمایند.

درباره این پرسش که گنجاندن آب قلم در رژیم غذایی لازم است یا نه باید گفت که پاسخ کوتاه منفی است. با اینکه امتحان کردن آب قلم ضرری ندارد، اما نباید هنگام فکر کردن به تغذیه فقط بر یک غذا متمرکز شد و تصویر بزرگتر را فراموش کرد.

هیچ غذای واحدی وجود ندارد که بتواند به طور معجزه آسایی سلامت ما را ببهبود بخشد. ترکیب غذاهای متفاوت در ٰرژیم غذایی است که در درازمدت سلامت ما را تامین می نماید. آب قلم مطمئنا می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، اما فقط بخشی از آن نه همه آن.

برای مثال، اگر به بهبود سلامت پوست، ناخن و موی تان علاقه داشته باشد، صرف افزایش پروتئین در رژیم غذایی تان می تواند به نتایج سودمندی منجر گردد و حتما لازم نیست که از آب قلم استفاده گردد.

درباره برترین زمان نوشیدن آب قلم هم باید گفت که اگر تا به حال این غذا را امتحان نکرده اید، در اغلب افراد جرعه جرعه نوشیدن آن در همه روز و در هر روز نه واقعگرایانه است و نه لذت بخش

یک راه بهتر برای رسیدن به سودمندی های آب قلم استفاده از آن در پخت وپز سایر غذاها مانند خورش ها و سوپ ها است. غذاهایی که به این ترتیب تهیه می گردد حاوی اندازه زیادی ماده معدنی و اسیدهای آمینه هستند که به بهبود سلامت روده یاری می نمایند و گوارش آنها برای بدن نسبت به اندازه زیاد سالاد آسان تر است، چرا که پخته شدن به آغاز روند هضم غذا در بدن یاری می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "آیا نوشیدن آب قلم برای شما خوب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نوشیدن آب قلم برای شما خوب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید