احداث گذر فرهنگی حد فاصل خانه نیما یوشیج تا جلال آل احمد در دستور کار شهرداری است

به گزارش وبلاگ دریا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، احداث گذر فرهنگی حد فاصل خانه نیما یوشیج تا جلال آل احمد در دستور کار شهرداری است.

احداث گذر فرهنگی حد فاصل خانه نیما یوشیج تا جلال آل احمد در دستور کار شهرداری است

شاپور دیوسالار، معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: سازمان زیباسازی از خانه نیما یوشیج ملکی به مانند ویرانه ای تحویل گرفت که به محلی برای پاتوق معتادان تبدیل و بنای ساختمان در حال آوار شدن بود.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران اضافه نمود: در اولین گام از فرایند بازسازی، خانه نیما در سال 98 تملک و طرح بازسازی و بازسازی این ملک در دستور کار معاونت فنی سازمان زیباسازی نهاده شد و در اولین گام، اقدام های اضطراری لازم برای خانه نیما انجام شد.

دیوسالار ادامه داد: از سوی مشاور، طرح کامل بازسازی و بازسازی به شکل خانه موزه فعال تهیه شد تا از این طریق بتوان از خانه نیما یوشیج با استفاده مواردی چون خانه شعر بهره برد.

وی اضافه نمود: یکی از موضوعات در افتتاح خانه نیما توجه به شکل بهره برداری این مکان است، زیرا اختلاف نظرهایی در این بخش وجود دارد که امیدواریم ظرف مدت یک هفته شکل بهره برداری از خانه نیما نیز به انتها برسد.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد شهرداری تهران برای نحوه بهره برداری از خانه نیما یوشیج به چه شکل است، گفت: با توجه به هزینه های صورت گرفته در این بخش پیشنهاد ما واگذاری بهره برداری خانه نیما به بخش خصوصی است.

دیوسالار بیان نمود: در بحث خانه نیما یوشیج باید به این موضوع توجه گردد که در فاصله 250 متری خانه نیما خانه جلال آل احمد و سیمین دانشور واقع شده است و شهرداری تهران در پی آن است تا بواسطه نهاده شدن این دو ملک در نزدیکی هم و ارتباط نزدیک نیما و جلال در دوران حیات، حد فاصل این دو ملک را به گذر فرهنگی تبدیل کند.

وی با اشاره به طرح احداث قدم گاه صالحیه در منطقه یک تهران گفت: اگر بتوانیم ارتباطی بین دو رویداد فرهنگی قدمگاه صالحیه و خانه نیما و جلال ایجاد کنیم، به نوعی میتوان گفت به سیاست سازمان زیباسازی در ایجاد نقاط فرهنگی و مکان رویداد نزدیک شده ایم.

معاون فرهنگی و طراحی شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که هزینه بازسازی و بازسازی خانه نیما یوشیج چه مبلغی است؟ گفت: بازسازی و بازسازی خانه نیما برای مدیریت شهری رقمی بالغ بر4.5 میلیارد تومان هزینه داشته است.

دیوسالار در تشریح دیگر طرح های در دست اجرای مدیریت شهری که مراحل خاتمهی خود را سپری می نماید، بیان نمود: چند طرح نیمه کاره در دستور مدیریت شهری است که یکی از آنها پیاده راه شهریار و پهنه فرهنگی رودکی است.

وی ادامه داد: پیشرفت طرح پهنه رودکی در زمان قبول مسئولیت و آغاز به کار من نزدیک به 50 درصد بود که امروز این پیشرفت به عددی نزدیک به 90 درصد رسیده و تا خاتمه ماه جاری نیز کار نصب سنگ فرش پهنه به اتمام می رسد.

منبع: همگردی

به "احداث گذر فرهنگی حد فاصل خانه نیما یوشیج تا جلال آل احمد در دستور کار شهرداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث گذر فرهنگی حد فاصل خانه نیما یوشیج تا جلال آل احمد در دستور کار شهرداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید