اوگاندا، نگین سبز آفریقا

به گزارش وبلاگ دریا، اوگاندا سرزمینی استوایی با آب و هوای معتدل است. وجود رود نیل و طبیعتی سرسبز، آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری آفریقا تبدیل نموده است. اگر راهی این کشور هستید با دیدنیی ترین غروب خورشید در جهان روبرو خواهید شد. این جا همان جایی ست که می توانید غروب مخصوص کشورهای استوایی را دیدن کنید؛ غروبی که گویی آسمان به آتش کشیده شده است.

اوگاندا، نگین سبز آفریقا

اوگاندا نام کشور استوایی در حاشیه دریاچه ویکتوریا در شرق میانه آفریقا است. نام این کشور از پادشاهی به نام بوگاندا که در این منطقه حکومت می نموده است، گرفته شده است. از نظر جغرافیایی، جنگل های استوایی در حاشیه دریاچه ویکتوریا و پوشش گیاهی سرسبز در دو طرف رود نیل طبیعتی ناب و زیستگاه بی نظیری برای حیات وحش در این سرزمین به وجود آورده است. با اینکه اوگاندا کشوری فقیر به شمار میرود اما از نظر مزارع کشاورزی غنی است. به خصوص غنی از مزارع چای و قهوه!

از نظر فرهنگی، مردم اوگاندا مردمی آرام و میهمان نواز هستند. زندگی ساده و بی آلایش از آنها انسا ن های متواضعی ساخته است. اوگاندایی ها از قبایل مختلفی تشکیل شده اند که هر یک از این قبایل دارای آداب و رسوم خاص خود هستند. قوم کراموجونگ که به قوم برهنگان هم معروف اند از اقوام دیدنی اوگاندا به حساب می آیند. در این قوم مرسوم است که هر جوانی که می خواهد ازدواج کند باید حیوانی مانند شیر یا پلنگ را شکار کند و به خانه عروس ببرد.

اگر راهی این کشور هستید با دیدنیی ترین غروب خورشید در دنیا روبرو خواهید شد. این جا همان جایی ست که می توانید غروب مخصوص کشورهای استوایی را دیدن کنید؛ غروبی که گویی آسمان به آتش کشیده شده است.

برای سفر به اوگاندا، مروارید آفریقا در تور آفریقا با وبلاگ دریا همسفر شوید.

در اوگاندا خواهید دید:

رود نیل

نیل طولانی ترین رود دنیا است که از به هم پیوستن دو رود نیل سفید و نیل آبی در خارطوم به وجود می آید. سرچشمه نیل سفید دریاچه ویکتوریا است. نیل شاهرگ حیاتی کشورهای خشک و بیایانی آفریقا است. در طول هزاران سال این رود شاهد تمدن های بزرگ دوران باستان در اطراف خود بوده است. رود نیل از شهر جینجا آغاز می گردد.

در دو طرف رود نیل تا چشم کار می نماید درختان سرسبز اوگاندا خودنمایی می نمایند. اینجا جایی است که آدمی و طبیعت در اوج سازگاری با هم زندگی می نمایند. دیدنی کلبه های کوچک روستاییان سیاه پوست از لابلای درختان و شنیدن صدای آب و آوای پرندگان هر گردشگری را تنها به سکوت و دیدن وامی دارد.

شهر جینجا

در شهر جینجا به واسطه رود نیل با ورزش های آبی مهیجی از جمله رفتینگ روبرو خواهید شد. رفتینگ آب های خروشان مهم ترین فعالیت تفریحی این شهر است. جینجا یکی از مقاصد برتر رفتینگ در دنیاست چرا که سخت ترین و مهیج ترین رفتینگ ها را می توانید در این جا تجربه کنید.

انتپه

انتپه قبل از کامپالا مرکز اوگاندا بوده است. این شهر سرسبز با جزایر کوچک و بزرگ در کنار دریاچه ویکتوریا واقع شده است. طبیعت و باغ های استوایی انتپه مخصوصا باغ گیاه شناسی معروف آن، این شهر را گزینه محبوبی برای گردشگران اوگاندا نموده است.

پارک ملی کوئین الیزابت

در این پارک شاهد حیات وحش منحصر به فردی خواهید بود. لذت سافاری در دل طبیعت و دیدنی گونه های مختلف پرندگان و پستانداران از جمله شامپانزه ها، گله شیرها، گوزن های شاخ دار، بوفالوها و... شور و هیجان خاص خود را دارد که توصیه می کنیم اگر راهی این سرزمین هستید از آن به سادگی نگذرید!

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ دریا

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "اوگاندا، نگین سبز آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوگاندا، نگین سبز آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید