اپل برای تولید آیفون 14 حدود 20 درصد بیشتر از آیفون 13 هزینه می کند

به گزارش وبلاگ دریا، بر اساس گزارش سایت Nikkei Asia، هزینه قطعات استفاده شده برای آیفون 14 پرو مکس حدود 20 درصد بیشتر از نسل قبلی است. به طور معین، اپل برای ساخت هر دستگاه آیفون 14 پرو مکس باید 501 دلار هزینه کند و این در حالی است که قیمت قطعات نسل قبلی 461 دلار بوده است. مهم ترین دلیل این افزایش هم قیمت بالاتر چیپست A16 است که 110 دلار قیمت دارد.

اپل برای تولید آیفون 14 حدود 20 درصد بیشتر از آیفون 13 هزینه می کند

در این گزارش آمده که قیمت مدل پرو مکس از زمان معرفی آن در سال 2018 بین 400 تا 450 دلار متغیر بوده است. با توجه به اینکه قیمت این گوشی ها در آمریکا ثابت مانده، سود حاصل از فروش آیفون های نو کمتر از نسل قبلی است.

به طور مشخص، قیمت چیپست A16 حدود 2.4 برابر نسل قبلی است که در حال حاضر در مدل های معمولی سری آیفون 14 هم قرار گرفته است. همچنین باید به افزایش قیمت سنسور CMOS نو سونی اشاره کنیم که اگرچه 30 درصد بزرگ تر از نسل قبلی، ولی از طرف دیگر با افزایش قیمت 50 درصدی روبرو شده و اپل برای خرید این سنسور باید 15 دلار به سونی بپردازد.

حدود یک سوم از قطعات موجود در این گوشی از طریق شرکت های امریکایی آماده شده اند و این قطعات در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش قیمت داشته اند. این در حالی است که سال گذشته کره جنوبی رتبه اول تعداد قطعات موجود در مدل پرو مکس را بر عهده داشته است ولی حالا شرکت های کره ای در رتبه دوم قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه مدیران اپل می خواهند وابستگی خود را به شرکت های آسیایی کاهش دهد، سهم قطعات چینی، ژاپنی و تایوانی هم کاهش یافته است. در همین زمینه باید به افزایش تمرکز بر کارخانه های هندی اشاره کنیم و مثلا اخیرا تولید گوشی های سری آیفون 14 در هند هم آغاز شده است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل برای تولید آیفون 14 حدود 20 درصد بیشتر از آیفون 13 هزینه می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل برای تولید آیفون 14 حدود 20 درصد بیشتر از آیفون 13 هزینه می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید